رفتن به محتوای اصلی
۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم خبر داد:

کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل زینتی در معابر و بوستان‌های شهر قم/خودکفایی در تولید گل و گیاه

کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل زینتی در معابر و بوستان‌های شهر قم/خودکفایی در تولید گل و گیاه
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فرایند کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفندماه سال گذشته آغاز و پس از گذار از سرمای اواخر اسفند و اوایل فروردین امسال، سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به آغاز فصل بهار و ضرورت کاشت گل‌وگیاه فصلی و زینتی در شهر گفت: کاشت گل‌وگیاه زینتی در فصل بهار در بوستان‌ها و معابر شهری سبب زیبایی و آرامش بصری می‌شود، چراکه گل‌ها و گیاهان زینتی با رنگ‌های زیبا خود، آراستگی و زیبایی به فضاهای شهری و بوستان‌ها می‌بخشند که این زیبایی می‌تواند برای شهروندان احساس آرامش و شادابی ایجاد کند.

 وی ارتقای محیط زندگی را نتیجه دیگر کاشت گل و گیاهان زینتی عنوان کرد و افزود: ایجاد فضاهای سبز و زیبا، افزایش احساس رضایت و خوشبختی در شهروندان را به همراه دارد و می‌تواند به بهبود شرایط روحی و روانی شهروندان کمک کند.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: بر همین اساس عملیات کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

جوادیان به برودت هوا در نیمه دوم اسفندماه اشاره کرد و افزود: با پیش‌بینی‌های قبلی و باتوجه‌به برودت هوا در نیمه دوم اسفندماه، عملیات کاشت در بازه زمانی کوتاهی متوقف شد و با تعدیل دما از ابتدای فروردین‌ماه مجدد با حجم مناسبی ادامه پیدا کرده است.

 وی به نحوه تأمین گل‌ها و گیاهان زینتی اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از نیاز شهر قم در بخش گل‌ها و گیاهان زینتی و فصلی از مرکز تولیدات سازمان تأمین می‌شود و این مرکز ظرفیت تولید ۲ میلیون گلدان گل زینتی را داراست.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان گونه‌های استفاده‌شده افزود: اطلسی ژاپنی، اطلسی ایرانی، مغربی صورتی، رعنا، مغربی زرد، کورئوپسیس، گازانیا، مارگریت ختمی علفی و آرتیشو ازجمله گونه‌های بوده که پس از تولید در مرکز تولیدات سازمان در معابر و بوستان‌های شهری قم کاشته می‌شوند.

 جوادیان تصریح کرد: تولیدات گونه‌های مختلف گل‌های بهاری در مرکز تولیدات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم انجام‌شده و زینت‌بخش فضای سبز شهر قم خواهند بود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RsPtL