رفتن به محتوای اصلی
طی مطالعاتی مشخص شد؛

۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌سواران در قم در شب رخ می‌دهد

۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌سواران در قم در شب رخ می‌دهد
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت در قم در شب رخ می‌دهد و حدود نیمی از تلفات موتورسیکلت‌سواران به دلیل ضربه به سر و استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به انجام طرح جامع موتورسیکلت در شهر قم و بررسی این پدیده در حیطه‌های مختلف ترافیکی اظهار کرد: در تحلیل تصادفات دریافتیم که رشد فوتی‌ها در تصادفات موتورسیکلت با وسایل نقلیه سنگین بیشتر مشاهده می‌شود و حدود نیمی از تصادفات موتورسیکلت‌سواران به دلیل ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

 وی افزود: بیش از ۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌سواران در تاریکی شب به وقوع می‌پیوندد و در این شرایط روشنی معابر و عدم وجود مشکل در چراغ‌های موتورسیکلت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی تصادف سقوط از موتورسیکلت ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۵ تا ۱۰ درصد نیز تصادفات بین موتورسیکلت‌سواران بوده است.

 خسروی تأکید کرد: بر اساس تحلیل‌ها، بیشترین تصادفات موتورسیکلت در بلوار غدیر، بلوار شهید خداکرم، بلوار امام خمینی(ره)، بلوار ۱۵ خرداد و بلوار امام رضا (ع) بوده است که در ادامه راهکارهایی برای حل این معضلات در فرایند مطالعات، تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/KpPAa