رفتن به محتوای اصلی
۲۰ مرداد, ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
مشاور شهردار قم:

۵۰ هزار فقره از املاک شهرداری قم تعیین تکلیف شد

۵۰ هزار مترمربع از املاک شهرداری قم تعیین تکلیف شد
مشاور شهردار قم با اشاره به تعیین تکلیف ۵۰ هزار فقره از املاک شهرداری قم گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف املاک سرگردان شهرداری قم تشکیل‌شده است که تا تدوین اطلاعات جامع در این حوزه، کارش را ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرنیوز، سید ابوالفضل اسماعیلی در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف املاک سرگردان شهرداری قم اظهار کرد: برای این منظور کارگروهی از سال‌های گذشته تشکیل‌شده تا به بررسی توافقنامه‌های ملکی شهرداری قم بپردازد.

 وی با بیان اینکه بالای ۵۰ هزار ملک به‌صورت دقیق در این کارگروه بررسی‌شده تا وضعیت پیشینه مالکیتی آن مشخص شود، افزود: همچنین توافقنامه‌های ملکی شهرداری قم در دهه‌های گذشته به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

مشاور شهردار قم با اشاره به وجود و افق نامه‌های ملکی در منابع پراکنده خاطرنشان کرد: برای دسترسی هرچه جامع‌تر تمام توافقنامه‌های موجود در مناطق، شورای شهر و دفاتر بررسی و با اسناد شهرداری قم تطبیق داده شد.

 اسماعیلی به اسکن نزدیک به ۳۰ هزار پرونده در مجموعه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری قم اشاره کرد و تصریح کرد: مسئله مهم استفاده از فناوری روز برای منظم کردن و دسترسی‌پذیری به اطلاعات در قالب این اسناد است که موجب شفافیت اطلاعات در این زمینه خواهد شد.

 وی با بیان اینکه هر یک از مدیران در حافظه خود اطلاعاتی نسبت به املاک شهرداری دارند، تأکید کرد: گاهی در محاکم قضائی محکوم می‌شویم، درحالی‌که اگر اطلاعات در اختیار اشخاص مستندسازی دقیق شود، شهرداری باید پیروز بسیاری از این پرونده‌ها باشد.

 مشاور شهردار قم با تقدیر از اقدامات انجام شده برای مشخص کردن نوع زمین در نقشه تفصیلی شهر قم گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه ممیزی املاک، جمع‌آوری تقسیم‌نامه‌ها، بررسی پرونده‌های قدیمی و پیگیری اخبار واصله در حوزه املاک صورت گرفته است که ادامه دارد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/mbPMP