رفتن به محتوای اصلی
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم
۷ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
معاون شهردار قم:

جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز قم بیشتر اطلاع‌رسانی شود/لزوم عدم‌تغییر کاربری اراضی سبز

تفکیک سازی آب شرب از آبیاری فضای سبز قم بیشتر اطلاع‌رسانی شود/لزوم عدم‌تغییر کاربری اراضی سبز
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: انتقاداتی درخصوص کم‌آبی در استان مطرح است و در توسعه فضای سبز تصور می‌شود که از آب شرب آبیاری انجام می‌گیرد که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.

به گزارش شهرنیوز، مجید متین‌فر در جلسه شورای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان اینکه تبلور فعالیت‌های شهرداری بیشتر در حوزه سیما و منظر نمود پیدا می‌کند، اظهار کرد: در ساماندهی تابلوهای شهری باید هماهنگی بیشتری با مناطق شهرداری قم وجود داشته باشد.

 وی افزود: گاهی املاک تجاری بدون مجوز هستند و به‌صرف پرداخت مبالغ محدود تابلوی تبلیغاتی می‌گیرند که این مسئله نباید اتفاق بیفتد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت ارتقای رفاه زائران حرم مطهر فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: ساماندهی سایه‌بان‌ها به‌ویژه در اطراف حرم مطهر امری ضروری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 متین‌فر تلاش شهرداری برای ساماندهی قبرستان نو را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در همین راستا حدفاصل محله آبشار تا پل حجتیه باید از منظر سیما و منظر شهری و خدمات رفاهی وضعیت بهتری ایجاد شود.

 وی گفت: انتقاداتی درخصوص کم‌آبی در استان مطرح است و در توسعه فضای سبز تصور می‌شود که از آب شرب آبیاری انجام می‌گیرد که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: می‌توانیم در هر بوستانی محل تأمین آب را مشخص کنیم تا ابهامات شهروندان برطرف شود.

 متین‌فر با اشاره به پیگیری توسعه فضای سبز در کمیسیون ماده پنج استان تأکید کرد: در توسعه فضای سبز مقرر شد اراضی دولتی که در اختیار راه و شهرسازی است و کاربری فضای سبز دارد، مورداستفاده قرار گیرد و کاشت فضای سبز صورت گیرد.

 وی عنوان کرد: در کمیسیون ماده پنج تلاش ما این است که تغییر کاربری فضای سبز نداشته باشیم و برای این منظور باید دقت صورت گیرد که اراضی با کاربری سبز تعیین تکلیف شود.

معاون شهردار قم مطرح کرد: مدیران راه و شهرسازی قم نیز در این زمینه همراهی کافی دارند و باید سرعت عمل اقدامات فراتر رود.

 متین‌فر افزود: گرفتن اسناد مالکیت و واگذاری برای اراضی سبز مسئله بسیار مهمی است که باید قراردادهای واگذاری به‌صورت قانونی گرفته شود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tkPmB