رفتن به محتوای اصلی
۲۳ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵

مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص کنترل مضاعف معماری

مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص کنترل مضاعف معماری

با عنایت به پیگیری های انجام شده از ماه های گذشته بر اساس پیشنهاد نمایندگان محترم هیئت مدیره در رشته معماری، همچنین مباحث مطرح شده در جلسات مختلف هیئت مدیره، معاون محترم فنی گزارشی از جلسات برگزار شده با نمایندگان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ارائه و جمع بندی فرآیند کنترل مضاعف نقشه های اجرایی معماری شامل پلان و نما مطرح و مقرر گردید تا نیمه دوم مهرماه نسبت به آغاز فرآیند کنترل مضاعف نقشه های معماری همزمان با شروع به کار عملیات ساختمانی به نحوی که حداکثر تا زمان اجرای فونداسیون این فرآیند انجام شده باشد، اقدام و اجرای آزمایشی برای گروه های ساختمانی «ج» و «د» تا پایان سال جاری ملاک عمل قرار گیرد.

همچنین برنامه کنترل مضاعف نقشه های برق و مکانیک نیز حداکثر یک ماه پس از اجرایی شدن طرح پیشنهادی معماری در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی گردد.

به همین منظور ضروری است ارزیابی و آسیب شناسی اجرای کنترل مضاعف نقشه های معماری، برق و مکانیک قبل از پایان سال به منظور اصلاح فرآیند برای سال جدید نیز صورت گیرد.

در ادامه، پیرامون نحوه کنترل نقشه چون ساخت در زمان صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بحث و تبادل نظر انجام و مقرر شد فرآیند اصلاحی نقشه چون ساخت معماری در جلسه آتی هیئت مدیره جمع بندی و همزمان با اجرای کنترل مضاعف نقشه معماری، برای نقشه چون ساخت تا قبل از این تاریخ مدنظر قرار گیرد.


https://qom.ir/MYPPr