رفتن به محتوای اصلی
۲۹ خرداد, ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸

برگزاری چهارمین نشست "کتاب شهر"/معرفی و نقد مجموعه شعر "شبانماه"

برگزاری چهارمین نشست
چهارمین نشست ماهانه «کتاب شهر» در رابطه با معرفی کتاب مجموعه غزل فاطمه عارف‌نژاد با عنوان «شبانماه» با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قم معرفی و نقد شد.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، در این نشست دکتر محمدرضا یوسفی از استادان دانشگاه قم، سید محمدجواد شرافت از شاعران و کارشناسان ادبیات و نویسنده کتاب «شبانماه» نیز حضور داشتند، در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

سه نشست قبلی «کتاب شهر» در سال گذشته برگزار شده بود.

همچنین تعدادی از شاعران، نویسندگان و صاحب‌نظران؛ دیدگاه‌های خود را درباره کتاب «شبانماه» بیان کردند.  

در پایان این نشست، کتاب «شبانماه» مجموعه غزل فاطمه عارف نژاد، توسط این شاعر قمی امضا و به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان در نشست اهدا شد.

نشست ماهانه «کتاب شهر» با حضور استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، نویسندگان، شاعران، طلاب، دانشجویان، ناشران، کتابفروشان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها، کتاب و آثار جدید یکی از نویسندگان و یا شاعران استان قم معرفی می‌شود و توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و نیز خوانش یکی از آثار کهن ادبیات پارسی توسط یکی از استادان دانشگاه، یکی دیگر از برنامه‌های این نشست‌ها می‌باشد و شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است.

در نشست‌های پیشین «کتاب شهر»، کتاب‌های «باغ حاج علی» (خاطرات حاج مهدی سلحشور از دوران دفاع مقدس) نوشته «نوید نوروزی» از انتشارات «مرز و بوم»، «پرواز اسب سفید» نوشته «سیده عذرا موسوی» از انتشارات «بِه‌نشر» (آستان قدس رضوی) و کتاب «حداقل» مجموعه شعر حسین عباسپور از انتشارات «سوره مهر» (حوزه هنری) معرفی شده‌اند.  

خانه‌موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در سال 1400 هجری خورشیدی افتتاح شد و در خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه 30 و مزار این شهیدان بزرگوار در گلزار علی ابن جعفر(ع) این شهر قرار دارد.

خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین نخستین طرح در اجرای خانه‌موزه‌ها در شهر قم است و در آینده خانه پدری شهید دکتر محسن فخری‌زاده از شهدای هسته‌ای که متولد قم است، در بلوار شهید کیوانفر نیز به خانه‌موزه تبدیل می‌شود.

سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در 24 اسفند 1338 هجری خورشیدی در تهران متولد شد و در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در حالی که ۲۵ سال داشت به همراه برادرش مجید زین‌الدین در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بودند که در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضد انقلاب درگیر شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


https://qom.ir/gPNK