رفتن به محتوای اصلی
۲۳ مهر, ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰

شهردار قم سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت

شهردار قم سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت
شهردار قم با صدور پیامی دهم ربیع الثانی مصادف با سالروز وفات کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت.

در پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد آمده است:

در چنین روزی مردم مسلمان قم که دوستدار همیشگی خاندان عترت و طهارت (ع) بودند از مهمانی پذیرایی و میزبانی می کردند که تن و جان خسته اش را در مسیر ولایت پذیری به دل جاده و دشت و بیابان سپرده بود تا به قم رسید. بانویی که پیام آور مکتب و مذهبی الهی بود و با وجود همه دشمنی ها لحظه ای از پای ننشست تا نکند دشمنان دین خدا آرمان و فرهنگی که ولی خدا (ع) زنده کرده بود خاموش کنند. قطعا این ساعات لحظات سختی برای مردم شهر قم بود، اما برکت حضور کریمه اهل بیت (س) در « شهر اهل بیت » (ع) به این چند روز خلاصه نشد و قم برای همیشه و تا قیامت این افتخار را برپیشانی اش دارد که میزبان ذریه رسول خدا (ص) باشد.

جایگاه و منزلت فاطمه معصومه سلام الله علیها تنها به نسبت خواهری با امام رضا (ع) خلاصه نمی شود، این جایگاه وقتی در تاریخ اسلام ثبت شد که همگان دخت موسی بن جعفرعلیه السلام را به فرزانگی و حکمت می شناختند.

«عالمه غیر متعلمه» ای که حقیقتا احاطه ای کامل بر بسیاری علوم داشتند و در عمر کوتاه خود بارها و بارها نشان دادند که جنس علومشان از جنس علم حضوری ولدنی است و همچون برادران بزرگوارشان امام رضا (ع) و احمدبن موسی (ع) به فخری برای شیعیان بدل گشتند.

ایشان همچنین یک تعریف مبسوط و ماندگار از زن مسلمان را برای همیشه ثبت کردند تا تجلی شخصیت یک بانوی تاریخ ساز که می تواند الگویی همیشگی برای تمام زنان عالم باشد، عرضه دارند. کریمه اهل بیت سلام الله علیها با حفظ حریم و حجاب زهرایی خود، چنان تاثیری در تاریخ اجتماعی زمان خود داشتند که توانستند با طی کردن یک سفر هزار کیلومتری از مدینه تا طوس  هم پیام این حرکت را به مردمان آن دوره و حتی پس از آن برسانند و هم نجابت را به بهترین شکل معنا کنند.

این بانوی محدثه که مقام شفاعت کسب کردند و در عرفان و سلوک به بالاترین درجات رسیدند، صاحب زیارتنامه ای شدند که امام معصوم (ع) برایشان نقل کردند و امروز میلیون ها دل و جان خسته به  حریمشان پناه می برند تا دعای ایشان مرهمی بردردهایشان باشد. الحمدالله که در این شهر هستیم و خدا را هزاران شکر که در محضر و مجاورت بانوی کرامت خدمت می کنیم.

اینجانب دهم ربیع الثانی، سالروز وفات ولی نعمت شهر قم بانو فاطمه معصومه سلام الله علیها را محضر حضرت صاحب الزمان علیه السلام، مقام معظم رهبری امام خامنه ای، مراجع و علمای عظام، همه عاشقان خاندان عترت و طهارت و مردم دیندار و ولایتمدار شهر قم تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند برای همه خادمان این بارگاه با عظمت، به خصوص همه عزیزان و همکاران خود در مجموعه مدیریت شهری قم در جهت خدمت هرچه بیشتر به زائران و مجاوران این حرم شریف طلب مسئلت دارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MZPrL