رفتن به محتوای اصلی
۱۹ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
معاون شهردار قم خبر داد:

آغاز برنامه ۲ ساله شهرسازی الکترونیک تا سال ۱۴۰۴ در شهرداری قم

آغاز برنامه ۲ ساله شهرسازی الکترونیک تا سال ۱۴۰۴ در شهرداری قم
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اجرای برنامه دوساله هوشمندسازی، شهرسازی و بایگانی الکترونیک به‌منظور کاهش حضور شهروندان برای کسب خدمات از شهرداری خبر داد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، عملکرد اداره شهرسازی و معماری شهرداری قم را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: حوزه معاونت شهرسازی موتور محرک بسیاری از فعالیت‌های شهرداری و شهر است و اگر شهرسازی بخواهد پویا باشد، به‌طور قطع بسیاری از مسائل مرتبط با مردم و مراجعه‌کنندگان به این حوزه مربوط است تا رفع شود.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مراجعه مردم به شهرداری و مناطق دریافت خدمات مرتبط با مجموعه شهرسازی است، افزود: ویترین شهرداری را می‌توان در شهرسازی، درآمد و مناطق جست‌وجو کرد و سایر قسمت‌ها شاید نقش پشتیبانی‌کننده دارند.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تأکید کرد: اگر ویترین از نظر نیروی انسانی و کیفیت خدمات بیشتر مورد توجه باشد، رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود.

 متین‌فر با بیان اینکه از اهداف مهم و سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته به‌منظور جذب نیروهای جدید، داوطلبان از طریق آزمون جذب شهرداری و به‌منظور کسب تجربه به مناطق معرفی شدند.

 وی با تأکید بر اینکه چینش مناسبی در حوزه‌های شهرسازی و نقشه‌برداری انجام شد و هدف این بود که خدمات ساده‌تر و سریع‌تر به مردم ارائه شود، اضافه کرد: این مسئله بیشتر در موضوع الکترونیکی‌سازی فرآیندها پیگیری شد تا حضور مردم کمتر باشد و شهروندان به صورت غیرحضوری مسائل را پیگیری کنند.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: سامانه «قمیار» که از گذشته آماده شده بود با همکاری حوزه آی تی، فرایندهای آن بهبود پیدا کرد و نزدیک به ۳۴ هزار ثبت‌نام در این سامانه صورت گرفت که تعداد زیادی از مراجعه‌های حضوری را به شدت کاهش داد.

 متین‌فر ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از نقل و انتقالات به‌ویژه در مسئله آپارتمان‌ها بدون حضور افراد در دفاتر اسناد رسمی به سرانجام رسید و حتی پرداختی‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام شد.

 وی تأکید کرد: تلاش شده است تا طی یک برنامه دوساله تا سال ۱۴۰۴ خدمات این حوزه از جمله هوشمندسازی، شهرسازی الکترونیک و بایگانی الکترونیک در دستور کار مجموعه قرار گیرد.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به آغاز برنامه دو ساله مجموعه شهرداری قم برای تقویت فرآیندهای الکترونیک شهرسازی گفت: مجموعه در تلاش است تا در مسئله ارائه خدمات صدور پروانه نیز با دو مرحله‌ای شدن فرآیندها زمان را به دو هفته برساند.  

متین‌فر اضافه کرد: در مرحله نخست ضوابط پروانه توسط منطقه به مالک اعلام می‌شود و پس از معرفی به نظام مهندسی و ارائه نقشه بررسی نقشه‌ها و تأیید توسط شهرسازی، در مرحله دوم صدور پروانه در حداقل زمان مدنظر قانون‌گذار یعنی دو هفته صادر خواهد شد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tfPKk