رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
معـاون شهـردار قـم مطرح کرد؛

ارتقای توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی قم با خرید 300 میلیارد ریال تجهیزات استاندارد ایمنی

ارتقای توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی قم با خرید 300 میلیارد ریال تجهیزات استاندارد ایمنی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از خرید 300 میلیارد ریال تجهیزات استاندارد موردنیاز سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به‌منظور ارتقای توان عملیاتی سازمان و در راستای افزایش سطح ضریب ایمنی شهر در مواجهه با حوادث احتمالی خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تأمین تجهیزات برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سال گذشته اظهار داشت: در سال 1402 با حمایت دکتر سقائیان نژاد شهردار و تخصیص اعتبارات موردنیاز نسبت به خرید خودروی CBRNE (مقابله با آسیب‌های شیمیایی و پرتویی) به همراه تجهیزات موردنیاز، تجهیز خودرو نجات شهری، خرید دو دستگاه خودروی پیش رو و جرثقیل 10 تن و تجهیزات حفاظت فردی جهت پرسنل عملیاتی سازمان، بخشی از تجهیزات خریداری‌شده در سال 1402 شد.

وی ارتقای سطح کیفی خدمات و تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را زمینه‌ساز افزایش ضریب ایمنی شهر عنوان کرد و یادآور شد: در حمایت از سازمان آتش‌نشانی به‌منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان و زائرین و به‌منظور حفظ جان و مال آنان از هیچ تلاشی و حمایتی دریغ نخواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در ادامه یکی دیگر از الزامات افزایش توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را افزایش سطح مهارت و آموزش پرسنل با استفاده از ظرفیت‌های در داخل استان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های خارج استان به‌ویژه مرکز جامع آموزش صالح‌آباد تهران به‌منظور ارتقای سطح علمی آتش‌نشانی در مقابله با حوادث احتمالی عنوان کرد.

وی همچنین خرید تجهیزات استاندارد پیشرفته و به روز به انضمام افزایش سطح مهارت و آموزش و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان را گامی مهم در راستای امدادرسانی مؤثر در مواقع بحران و حوادث احتمالی دانست.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: خودرو CBRNE به همراه تجهیزات پیشرفته استاندارد غالباً در حوادث شیمیایی، زیستی، پرتوی و هسته‌ای و کنترل پیامدهای مخاطرات حوادث مذکور کاربرد فراوان دارد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/ZDP9O