رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴

شهردار قم با صدور پیامی آغاز دهه ولایت و امامت را تبریک گفت

شهردار قم با صدور پیامی آغاز دهه ولایت و امامت را تبریک گفت
دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد ضمن تبریک آغاز دهه پربرکت ولایت و امامت، اعیاد این دهه را معیار و میزان ارزشمندی برای تعیین خلوص بندگی واقعی در برابر پروردگارعالم عنوان کرد.

به گزارش شهرنیوز؛ در این پیام تبریک و گرامیداشت آمده است:
ذی‌الحجه که آغاز می شود، جریان بندگی در رگ و پِی جهان هستی وارد مداری می‌گردد که تاریخ گواهِ شگفتی و بی‌نظیری آن است. وقتی ابراهیم(ع) برای تسلیم بودن در برابر عظمت پرودگارش از سر و قلب و جانش، از اسماعیلش می گذرد، انسان به اشرف بودنش در میان مخلوقات می‌بالد. ابراهیم خلیل الله می‌شود و اسماعیل ذبیح‌الله. پس اینگونه عید قربان اوج بندگی شد تا نشان دهد هرکسی حقیقتاً خواهان قرب الهی است، بهترین دلبستگی‌هایش را به قربان‌گاه می‌برد تا نشان دهد هست و نیستش قربان و فدای خالق می‌شود.
 عید بندگی با دستورحق تعالی در سرزمین وحی شکل گرفت تا روزی که عید امامت و ولایت نیز درهمین منزلگ‌اه با نزول آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» برقرار گشت. امیرالمومنین (ع) فخر اسلام بعد از پیامبر(ص) گشت و او نیز چون اجدادش ابراهیم و اسماعیل بندگی را به عالم درس داد.
ولایت امام علی (ع) قربان و غدیر را به گونه‌ای به هم آمیخت که مجموعه ادیان الهی و اولیا و انبیا در پی آن بودند. جانشین رسول اکرم (ص) تام و تمامش را برای اسلام قربانی کرد و در غدیر ارزش و مقدار حقیقی این قربانی کردن در مقابل چشم هزاران نفر توسط جبرئیل نازل شد.
چنان ولایتی ارزشمند با چنان امامتی آغاز گشت تا سکان را به دست مکتب‌های فاطمی و عاشورایی و مهدوی بسپرد و تاریخ انسان بی‌سرانجام رها نشود، انسان اشرف مخلوقات بماند و شیطان رجیم برای همیشه در آتش خشم و کینه خود بماند و بسوزد.
این مسیر باید حفظ شود، نه فقط با دستان مبارک ائمه معصومین (ع) که صاحبان اصلی‌اش هستند، که با همت و تلاش دوستان و عاشقان این عزیزان. هرکسی که قربان و غدیر را در این دهه مبارک درک کند وظیفه خود را در هر آنجای عالم ایستاده به درستی انجام می دهد. چرا که انجام وظیفه و مسئولیت‌پذیری در کشور امام زمان (عج) و زیر سایه پرچم تشیع مهم‌تر و تعیین‌کننده‌تر است.
بدین جهت دهه ولایت زمانی است که در کنار جشن و سرور عید بندگی و عید امامت، لازم است یکبار دیگر با خود آنچه باید برای سرافرازی و پایندگی پرچم سبزعلوی در هرجایگاه و مسند و شغل و عنوانی انجام دهیم، مرور کنیم. این مسیر به همه افراد در جایگاه‌های مختلف نیاز دارد تا بتواند فراگیر باشد و بردل‌ها و جان‌ها بنشیند.
آغاز دهه ولایت را به همه عاشقان و دلباختگان انبیاء الهی و خاندان نبی اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند منان سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، طول عمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و موفقیت تمامی خدمتگزاران مکتب غدیر و ولایت را مسئلت دارم.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم

 


https://qom.ir/tZPeI