رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
استاندار قم:

انسجام شوراها به نفع شهر و مردم است/هدف باید ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان باشد

انسجام شوراها به نفع شهر و مردم است/هدف باید ارائه خدمت در کوتاه‌ترین زمان باشد
استاندار قم با بیان اینکه اتحاد و انسجام همیشه یکی از مؤلفه‌های مهم پیروزی بوده است، گفت: اگر این اتحاد و انسجام در بین اعضای شوراها وجود داشته باشد بهره و نفع آن را مردم آن شهر می‌برند.

به گزارش شهرنیوز، سید محمد آقامیری امروز در اختتامیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان به میزبانی شهر مقدس قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی همواره ما را توصیه به شورا کرده است، اظهار داشت: فلسفه وجود شوراها این است که یک خرد جمعی حاکم شود و مدیریت شورایی در شهرها شکل‌گرفته و یک پارلمان شهری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فلسفه پارلمان شهری بر اساس این است که خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود، گفت: اگر دولت‌ها می‌خواستند به مردم خدمات بدهند بسیاری از خدمات به دلیل کثرت گرفتاری‌هایی که در دولت وجود دارد، مغفول می‌ماند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه شوراها باید در مدیریت شهری کمک دولت کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها از نگاه مردم جدای از دولت نیستند هرچند از لحاظ قانونی تفکیک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما در استان فاصله‌ای را میان استانداری و شهرداری احساس نمی‌کنیم، افزود: خدماتی که به مردم در شهرداری‌ها داده می‌شود در راستای اهداف عالی دولت‌ها است و باعث می‌شود مردم در کوتاه‌ترین زمان بیشترین خدمت را دریافت کنند.

آقامیری با بیان اینکه اتحاد و انسجام همیشه یکی از مؤلفه‌های مهم پیروزی بوده است، گفت: در انقلاب ما هم اگر مردم متحد نبودند قطعاً این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و اگر این اتحاد و انسجام در بین اعضای شوراها وجود داشته باشد بهره و نفع آن را مردم آن شهر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که بیشتر مدنظر بوده این است که از خودرأیی بپرهیزیم و بیشتر به خرد جمعی و شورایی پناه ببریم و اگر این اتفاق بیفتد و ما به این درجه برسیم که این موضوع را خوب درک کنیم شورای موفقی خواهیم داشت .

استاندار قم اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محوریت مردم هستند و هدف انجام بیشترین خدمت در کوتاه‌ترین زمان به مردم است.

انتهای پیام/


https://qom.ir/ZZPZe