رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم:

برپایی نمایشگاه آرمان‌های انقلاب در قم/تورهای گردشگری ویژه 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود

برپایی نمایشگاه آرمان‌های انقلاب در قم/تورهای گردشگری ویژه 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای قیام 15 خرداد، به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان به مناسبت فرارسیدن سالگرد امام راحل(ره) و قیام خونین 15 خرداد پرداخت.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، سید محمد موسوی‌منش اظهار داشت: فضاسازی شهر با توجه به برجسته کردن ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) و قیام خونین 15 خرداد با محوریت مردم قم و نیز با توجه به آغاز زعامت ولی امر مسلمین آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین فضاسازی تبلیغی مکان‌هایی که به نام حضرت امام خمینی(ره) بوده، همچون میدان روح‌الله و منزل تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در شهر قم انجام‌شده است.  

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: منزل تاریخی امام خمینی(ره) در شهر قم، محله یخچال قاضی، خیابان معلم، جنب میدان روح‌الله قرار دارد که این بنای تاریخی با حدود یک قرن قدمت در سال ۱۳۷۵ هجری خورشیدی با شماره ۱۷۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

موسوی‌منش اضافه کرد: امام خمینی(ره) از سال ۱۳۳۵ هجری خورشیدی در این خانه ساکن شدند و تا پیش از تبعید به عراق، سال‌های پر التهاب مبارزات ملت ایران علیه رژیم ظالم پهلوی را از این خانه رهبری می‌کردند.

وی همچنین بیان کرد: برپایی استیج به همراه تأمین صوت از روز 13 خرداد تا پایان روز 15 خردادماه جاری در جوار منزل تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، چاپ و برپایی نمایشگاه با موضوع آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) در نگار گذر خیابان شهدا (صفاییه)، برگزاری تورهای گردشگری شهری ویژه و بازدید از اماکن تاریخی و مبدأ انقلاب اسلامی و برپایی دو سازه ایستگاه صلواتی در مقابل مسجد اهل‌بیت(ع) در عوارضی آزادراه قم _ تهران (آزادراه خلیج‌فارس) برای اعزام مردم قم به تهران ازجمله فعالیت‌های دیگر این سازمان در این ایام است.

گفتنی است  ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی؛ شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به ‌دست عُمال رژیم ستمگر پهلوی به شهادت رسیدند.   

امام خمینی(ره) رهبر فقید و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی رحلت کردند و حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این روز انتخاب شدند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tCPI1