رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع

بیست و چهارمین نکوداشت استاد صفایی حائری در قم برگزار می‌شود

بیست و چهارمین نکوداشت استاد صفایی حائری در قم برگزار می‌شود
آیین بیست و چهارمین نکوداشت اندیشمند معاصر استاد فقید حاج شیخ علی صفایی حائری (عین صاد) پنجشنبه هفته جاری (22 تیر) در تالار فرهنگ و هنر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، این مراسم که در تالار فرهنگ و هنر شهر واقع در بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب میدان شهید نواب صفوی برگزار می‌شود، به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره آن عارف واصل، با حضور جمعی از شاگردان و ارادتمندان به این استاد فقید و مسئولان استان قم ساعت 17 تا 19:30 برگزار می‌شود.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک (مدرس حوزه و دانشگاه) سخنران این مراسم، اکران فیلم مستند «برای پس از مرگم» و رونمایی از  چند اثر جدید از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده که با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ترتیب یافته است.

فیلم مستند «برای پس از مرگم»، درباره‌ مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین صاد) است که عبدالرضا نعمت‌اللهی (تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر)، بهادر خردمند کیا و بهنام احمدخانی (تصویربرداران)، هدایت احمدزاده (صدابردار) و مهدی نوری (پژوهشگر) این اثر هستند.

این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انتشارات لیله‌القدر (ناشر آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری) برگزار می‌شود.  

مرحوم استاد حاج شیخ علی صفایی حائری معروف به «عین صاد» در سال 1330 هجری خورشیدی در قم متولد شد. این روحانی، نویسنده و اندیشمند شیعه بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تأکید داشت. وی در ۲۲ تیر ۱۳۷۸ هجری خورشیدی در سانحه تصادف درگذشت و در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) شهر قم، نزدیک مزار فرزند شهیدش (شهید محمد صفایی حائری) به خاک سپرده شد.

مرحوم استاد صفایی حائری دارای بیش از 60 اثر با موضوع‌های دینی، در زمینه‌های تربیتی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است که آثارش را با نام مستعار «عین صاد» منتشر می‌کرد که مخفف نام و نام خانوادگی او است. برخی از کتاب‌هایش عبارت‌اند از: غدیر، وارثان عاشورا، مسئولیت و سازندگی، رشد، صراط، حرکت، انسان در دو فصل، روش برداشت از قرآن و از معرفت دینی تا حکومت دینی. 

همچنین فیلم مستند «عین صاد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد دریایی درباره زندگی و اندیشه‌های مرحوم استاد حاج شیخ علی صفایی حائری (عین صاد) ساخته‌شده است.

انتهای پیام/102


https://qom.ir/lxN9