رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
شهردار قم:

تقویت پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های تفریحی برای شهرداری قم مهم است/همه وظیفه زمینه‌سازی مشارکت بالا در انتخابات را داریم

تقویت پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های تفریحی برای شهرداری قم مهم است/همه وظیفه زمینه‌سازی مشارکت بالا در انتخابات را داریم
شهردار قم تقویت پیوست فرهنگی در پروژه‌های تفریحی را مسئله‌ای بسیار مهم توصیف و گفت: مسائل امنیتی، ایمنی و فرهنگی در بوستان‌ها باید مورد توجه باشد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 198 پروژه شهری در سال 1403 و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه بوستان علوی اظهار کرد: در برنامه دوم توسعه شهر قم که از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود و در سال سوم آن هستیم که حرکت‌های مدیریت شهری از سخت‌افزاری به سمت نرم‌افزاری در حال سوق پیدا کردن است.

وی افزود: یکی از اهدافی که در قالب این برنامه پیگیری می‌شود، مسئله نشاط اجتماعی است که مجموعه پروژه‌های مختلفی از احداث فرهنگسرا تا مجموعه ورزشی را در برمی‌گیرد.

 شهردار قم تقویت کیفیت فضای سبز شهری با احداث زمین‌های ورزشی و احداث شهربازی‌های شهر قم ازجمله اقدامات مهم در مسیر نشاط اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه بوستان علوی امروز به یک مجموعه بسیار کامل تفریحی، ورزشی و اجتماعی تبدیل‌شده است.

 سقائیان‌نژاد تقویت پیوست فرهنگی در پروژه‌های تفریحی را مسئله‌ای بسیار مهم توصیف و تأکید کرد: مسائل امنیتی، ایمنی و فرهنگی در بوستان‌ها باید مورد توجه باشد.

 وی ادامه داد: تقویت بنیه ورزشی در اماکن عمومی شهر قم نیز با هدف فراهم کردن زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوان‌ها انجام می‌شود تا دچار معضلات بعدی ازجمله همین مشکلات امنیتی نشویم.

 شهردار قم با اشاره به افتتاح پاسگاه ویژه نیروی انتظامی در بوستان علوی، گفت: این مجموعه پیوست امنیتی بوستان بزرگ علوی است و به دنبال پیوست فرهنگی در این بوستان نیز هستیم.

 سقائیان‌نژاد رفع گرفتاری‌های مردم و ایجاد نشاط اجتماعی را زمینه‌ساز ایجاد اعتماد دانست و اضافه کرد: اگر سرمایه اجتماعی ارتقا یابد مردم امید را در خود احساس کرده و مشارکت اجتماعی ارتقا می‌یابد که این مشارکت گره‌گشا است.

 وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور مردم در این صحنه بر مبنای اعتماد و سرمایه اجتماعی است و اقدامات شهرداری زمینه‌ساز ارتقای مشارکت بیشتر مردم است.

 شهردار قم اظهار کرد: وظیفه ما بسترسازی برای حضور هر چه پررنگ‌تر مردم پای صندوق‌های رأی است چراکه این حضور کشور را از آسیب‌های بسیاری مصون می‌دارد.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/tmPi4