رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
۲۰ خرداد, ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲

ثبت‌نام در سامانه «سپند» برای سرویس مدارس در قم الزامی است

ثبت‌نام در سامانه «سپند» برای سرویس مدارس در قم الزامی است
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: اولیای دانش‌آموزانی که می‌خواهند از خدمات سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی استفاده کنند باید درخواست خود را تا اول تیر در سامانه «سپند» ‌ثبت کنند.

به گزارش شهرنیوز، رضا شهسواری در گفت‌وگویی، درباره وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با توجه به تغییرات آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی، وظیفه تأمین سرویس مدارس برای دانش‌آموزان متقاضی بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهر است.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، اولیای دانش‌آموزانی که می‌خواهند از خدمات سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی استفاده کنند باید درخواست خود را تا اول تیر در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی «سپند» به آدرس https://irtusepand.ir ثبت کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: لازم است والدین دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه سپند هر چه سریع‌تر با ثبت اطلاعات دانش‌آموز نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت خدمات سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی اقدام کنند.

وی یادآور شد: به‌محض تعیین نرخ سرویس مدارس و اطلاعات شرکت‌های ارائه خدمات حمل‌ونقل توسط شورای هماهنگی ترافیک شهرستان، اطلاعات را جهت اطلاع‌رسانی به اولیاء در اختیار مدارس قرار می‌دهیم و اولیاء برای انعقاد قرارداد باید شخصاً به شرکت‌ها مراجعه کنند.

شهسواری با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مدیران مدارس در حوزه سرویس دانش‌آموزی و لباس فرم ورود ندارند، تصریح کرد: لباس فرم مدارس توسط انجمن‌های اولیا و مربیان مستقر در مدارس انجام می‌شود و لذا طبق بخشنامه، ورود مدیران در حوزه سرویس دانش‌آموزی و لباس فرم ممنوع است.

وی عنوان کرد: اتباع می‌توانند از طریق کد یکتا نسبت به ورود در سامانه «سپند» اقدام کنند، همچنین در فرآیند ثبت درخواست در سامانه «سپند» نیاز به کد مدارس وجود دارد، لذا اولیاء می‌توانند کد مدرسه را از کارنامه تحصیلی دانش‌آموز احصاء و یا از مدیران مدارس جویا شوند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم افزود: برای دانش‌آموزان پایه‌های ورودی هر مقطع (اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه) توسط ادارات نواحی مربوطه سهمیه‌بندی انجام‌شده و این‌گونه نیست که پایه‌های ورودی مدارس مشخص نیست، لذا اولیاء باید کد مدرسه را اخذ و در سامانه سپند ثبت کنند.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش و مدیران ما صرفاً نقش اطلاع‌رسانی را دارند و تمام نظارت عالیه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهر است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tPPbZ