رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

رخت عزا بر تن شهر قم شد/از تأمین ایمنی برای 380 مسجد و تکایا تا فعالیت 3000 نفر شبانه‌روزی در ایام محرم و صفر

رخت عزا بر تن شهر قم شد/از تأمین ایمنی برای 380 مسجد و تکایا تا فعالیت 3000 نفر شبانه‌روزی در ایام محرم و صفر
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش 3000 نفر از خادمان شهرداری در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: بیرق عزاداری در جای‌جای شهر در ماه محرم و صفر بلند شده است.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم امروز در مراسم آئین سیاه‌پوشی شهر مقدس قم در طرح علمداران خدمت اظهار داشت: شرط حفظ و بقای فرهنگ ناب محمدی ترویج و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حیات‌بخش عاشوراست.

به گفته وی، امسال هم مانند سنوات گذشته و برای پنجمین سال متوالی، خادمین شهر کریمه اهل‌بیت(س) در مجموعه مدیریت شهری در قالب طرح علمداران خدمت، آئین سیاه‌پوشانی و آماده‌سازی شهر برای استقبال و ورود به ماه سوگواری سید و سالار شهیدان را آغاز نمود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: همچنان که آوای مرثیه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین از تکایا، مساجد و حسینیه‌ها به گوش می‌رسد، بیرق عزا در جای‌جای شهر نیز برافراشته و شهر لباس سیاه به تن خواهد کرد، چراکه امروزه بایستی فضای فرهنگی و محیطی در سطح شهر در راستای احیاء فرهنگ عاشورایی و حسینی باشد.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری معتقدیم که در شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه و هجمه‌های همه‌جانبه دشمن، آنچه که می‌تواند باعث حفظ و بقای فرهنگ ناب محمدی گردد، ترویج و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حیات‌بخش عاشورا است.

وی با بیان اینکه فضاسازی فرهنگی مناسب در جهت بالا بودن سطح آگاهی جامعه به‌ویژه نسل جوان با موضوعات ایثار و شهادت، فداکاری، از خود گذشتگی و فرهنگ عاشورایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جامعه کنونی، گفت: در شهرداری قم و مجموعه مدیریت شهری از ماه‌ها قبل از فرارسیدن ماه محرم برنامه‌ریزی اقدامات گسترده در دستور کار با محوریت حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری و سازمان‌های تابعه قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم اهم این برنامه‌ریزی‌ها را شامل تنظیف و پاک‌سازی محیط پیرامون مساجد، تکایا، حسینیه‌ها از قبیل لایروبی انهار، لکه‌گیری و آسفالت شبکه معابر و ...،  فضاسازی وسیاه‌پوشی شهر در سطح مناطق هشتگانه و نواحی 26 گانه شهری، ارتقای نظم و انضباط شهری و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، افزایش ضریب ایمنی، ایمن‌سازی مساجد، تکایا، مواکب با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در380 مسجد و تکایا، فعالیت شبانه‌روزی بیش از 3000 نفر از پاکبانان، باغبانان، آتش‌نشانان، کارشناسان به انضمام بیش از 250 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در ایام محرم و صفر دانست.

وی اضافه کرد: همچنین تهیه و توزیع ظروف یک‌بارمصرف با پایه گیاهی و کارتن پلاست و کیسه‌زباله در بین هیأت ها، تکایا، مساجد با محوریت سازمان مدیریت پسماند، تهیه و اهدای بیش از 200 بسته محتوای اقلام سیاهپوشی بین تکایا، مساجد با محوریت سازمان فرهنگی و ورزشی و اداره کل روابط عمومی، ساخت و نصب بیش از 40 المان بیرق در میدان آستانه ، میادین و معابر شهری، 10 المان ماه محرم، تغییر افکت نورپردازی‌ها، سازه‌های تبلیغاتی و بک لایت ها  با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اکران بیش از 100 المان و سازه تبلیغاتی متناسب با ایام محرم نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران و پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) اظهار امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی و حضور مستمر شاهد خدمات‌رسانی به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت (س) و عزاداران آقای اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/FEP5p