رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴

فعالیت 4 جبهه کاری در پروژه حفاری قطعه پایانی خط نخست مترو قم/5400 میلیارد ریال هزینه اجرای پروژه است

فعالیت 4 جبهه کاری در پروژه حفاری قطعه پایانی خط نخست مترو قم/5400 میلیارد ریال هزینه اجرای پروژه است
مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح گفت: با کاهش و صرفه‌جویی 70 میلیارد تومانی ، بودجه تکمیل حفاری بخش پایانی خط نخست متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران 540 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، صادق طریق ازلی در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی بخش پایانی تونل مترو قم اظهار کرد: قطعه انتهایی پروژه خط A متروی قم  به طول 1800 متر از میدان بقیه‌الله تا مسجد مقدس جمکران است.

وی با بیان اینکه قطعه انتهایی خط مترو قم به‌صورت دستی و سنتی حفاری می‌شود، افزود: سرباره ما از روی سقف تونل بین 10 تا 12 متر متغیر است.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح، مدت‌زمان اجرای پروژه حفاری را 24 ماه دانست و تصریح کرد: سطح مقطع این تونل در نهایت اجرا پروژه حفاری 71 مترمربع خواهد بود.

وی از فعالیت 4 جبهه کار در طول مسیر خبر داد و یادآور شد: چهار جبهه کار در میدان بقیه‌الله، مسجد مقدس جمکران و میانه راه فعالیت خواهند کرد.

طریق ازلی با تأکید بر اینکه  این پروژه یک نمادی از حمل‌ونقل همگانی انبوه بر خواهد بود و قرار است تا خط مترو قم را به مسجد مقدس جمکران وصل کند، خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل در آموز زائرین و تکریم شهروندان از این پروژه در تلاشیم تا در مدت 24 ماه شاهد افتتاح ایستگاه پایانی پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح، از کاهش و صرفه‌جویی 70 میلیارد تومانی از هزینه‌های پروژه مترو خبر داد و اذعان کرد: هزینه اجرای این پروژه  با صرفه‌جویی و کاهش 70 میلیارد تومان از کل هزینه‌ها،540 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است .

انتهای پیام/102

 


https://qom.ir/tZPQy