رفتن به محتوای اصلی
اداره کل حسابرسی و امور مجامع
پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز روابط عمومی و فناوری‌های ارتباطی؛

نقش راهبری روابط عمومی در عصر رسانه‌ها/ فعالان روابط عمومی طلایه‌داران جهاد تبیین هستند

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز روابط عمومی و فناوری‌های ارتباطی
شهردار قم در پیامی ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و فناوری‌های ارتباطی، بر پیوند ناگسستنی این نهاد در توسعه خدمات شهری و ارتباط بین شهروندان و مدیریت شهری تأکید کرد.

به گزارش شهرنیوز؛ متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد بدین شرح است:
امروز سرعت پیشرفت و توسعه ارتباطات جمعی چه از طریق رسانه‌های عمومی و چه شبکه‌های اجتماعی  به‌گونه‌ای است که کمتر کسی در ابتدای قرن 21 گمان می‌کرد انسان به نیمه قرن 21 نرسیده بتواند در کسری از ثانیه محتوای مدنظرش را با حداقل زمان و حداکثر کیفیت منتشر کند. بمباران اطلاعات، اخبار، تصاویر و فیلم‌ها از لحظه‌لحظه زندگی خانوادگی، کاری، آموزشی، هنری، عقیدتی، اقتصادی و هر عرصه‌ای که بتوان تصور کرد در کنار نکات مثبتی که دارد می‌تواند موجب سردرگمی و آشفتگی  شود. اینجاست که مخاطب یا نمی‌خواهد یا توان هم‌قدم شدن با این سیل خروشان را ندارد و ممکن است ارتباطات دوسویه میان فرستنده و گیرنده یک‌طرفه شود. فعالان عرصه ارتباطات و به‌خصوص روابط عمومی در این شرایط عناصری پیونددهنده و حیاتی محسوب می‌شوند تا این رابطه را با هوشمندی و فراست کنترل نمایند.  
کسانی که روابط پیچیده را برای درک بهتر مخاطب به‌گونه‌ای ساده‌سازی می‌کنند که نه محتوا آسیب ببیند و نه رابطه. چنین فرایندی در یک سیستم سازمانی با مخاطبین عمومی قطعاً مهم‌تر خواهد بود. اینکه یک پروژه با تمام ابعاد، برنامه‌ها، اهداف، مراحل و بودجه‌بندی به‌گونه‌ای تنظیم شود که بتوان برای هزاران انسان دیگر قابل‌فهم باشد و درعین‌حال تولید محتواهای بیشتر نه موجب سردرگمی و گمراهی که تفهیم و تعامل بیشتر شود، اگر تلفیقی از علم و هنر نیست چه چیزی می‌تواند باشد؟ این دقیقه کاری است که نیروهای شاغل در بخش ارتباطات و روابط عمومی یک سازمان انجام می‌دهند و آن را به نیکی هنر هشتم می‌نامند.
روابط عمومی درواقع محل تلاقی خواسته‌های مردم و سازمان است، جایی است برای پذیرش درخواست‌ها، انتقادات، شکایت‌ها و پیشنهادات ذی‌نفعان و همچنین مدیران و کارمندان. دفتر روابط عمومی مآمن مردم و تریبون سازمان است و باید تلاش‌های همیشگی فعالان این عرصه خستگی‌ناپذیر را ارج نهاد.
ازاین‌جهت 27 اردیبهشت‌ماه، مقارن با روز فناوری‌های ارتباطات و روابط عمومی را به‌تمامی فعالان این حوزه که طلایه‌داران جهاد تبیین هستند، به‌ویژه همکاران مجموعه ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم که وظیفه‌ی خطیر ارتباط خادمان شهر مقدس قم با زائران و مجاوران این دیار آسمانی را عهده‌دار هستند، صمیمانه تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامت روزافزون و موفقیت و بهروزی را مسئلت دارم.
 دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم


https://qom.ir/ZKPsi