رفتن به محتوای اصلی
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم:

آغاز دور جدید فعالیت کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم

آغاز دور جدید فعالیت کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ شهروندی موجب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری می‌شود گفت: حوزه فرهنگ شهروندی در سال‌های اخیر دچار نواقص شد که با تاکید شهردار مجدد فعال خواهد شد.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، سیدمحمد موسوی‌منش با اشاره به دامنه وظایف و فعالیت‌های قانونی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: طبق بند ۱۰ ماده ۶ اساسنامه سازمان، آموزش اشاعه و گسترش فرهنگ عمومی شهرنشینی از طریق برنامه‌های آموزشی و تبلیغی در سطوح مختلف از جمله وظایف و فعالیت‌های سازمان است که با در سال‌های اخیر در این حوزه دچار غفلت شده‌ایم.

وی با اشاره به تأکیدات شهردار قم بر تهیه و تدوین برنامه مناسب در این حوزه افزود: سقائیان‌نژاد بارها تأکید کردند که مهم‌ترین رسالت سازمان فعالیت در حوزه فرهنگ شهروندی بوده و نباید در اجرا و برنامه‌ریزی طرح‌ها از خط اصلی سازمان فاصله گرفته و به حواشی پرداخت، زیرا فرهنگ شهروندی هیچ متولی جز شهرداری و سازمان فرهنگی در شهر ندارد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: بر همین اساس گام جدید فعالیت‌های سازمان در بحث توسعه و ارتقا فرهنگ شهروندی به‌زودی با تشکیل مجدد کمیته فرهنگ شهروندی در سطح عالی حوزه مدیریت شهری آغاز خواهد شد.

موسوی‌منش با اشاره به هزینه‌های مدیریت شهری در قم تاکید کرد: امروز شهر با هزینه بالایی اداره شده و هر تغییر کوچک در فرهنگ شهروندی مانند رعایت تفکیک زباله و جمع‌آوری زباله به‌صورت یک روز در میان می‌تواند در کاهش اداره شهر تأثیر بسیاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: در گام اول و پس از شناسایی مؤلفه‌های مهم مورد نیاز مباحث گردآوری شده در بخش تخلفات شهری، حمل‌ونقل عمومی، مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و مدیریت پسماند در دستور کار دبیرخانه کمیته فرهنگ شهروندی قرار دارد که تبلیغات مجازی و اکران محیطی بعضی از این مؤلفه‌ها در ۶۰ نقطه شهر آغاز شده است.


منبع مطلب: واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم
https://qom.ir/MKP3p