رفتن به محتوای اصلی
۹ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
عضو شورای شهر قم:

موفقیت‌های جمهوری اسلامی از آثار و برکات دفاع مقدس است

موفقیت‌های جمهوری اسلامی از آثار و برکات دفاع مقدس است
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: امروز تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی از آثار و برکات دفاع مقدس است که یکی از آن‌ها تشکیل جبهه مقاومت است.

به گزارش شهرنیوز، ماشااله سعادتمند در یکصد و سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: سید حسن و حزب الله لبنان به عنوان دست بلند جمهوری اسلامی در میانه مقاومت بود.

وی با اشاره به اینکه حزب الله شخص نیست بلکه یک مکتب است، افزود: حزب الله فرزند پاک جمهوری اسلامی و سید حسن فرزند حزب الله بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: شهادت این عزیزان خللی را در کار مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه انگیزه مبارزه با صهیونیست جنایتکار را افزایش می‌دهد.

سعادتمند با بیان اینکه سال‌ها پیش جبهه استکبار توسط صدام به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: صدام سه هدف را در حمله به ایران دنبال می‌کرد که این سه هدف شامل باطل کردن قرارداد اروند رود، الحاق خوزستان به استان‌های عراقی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی اضافه کرد: ارتش عراق با تجهیزات کامل، آمادگی نظامی و با کمک شرق و غرب حمله خود به جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در آن دوران جمهوری اسلامی هنوز به آمادگی نرسیده بود، تصریح کرد: در سال ۵۹ صدام توانست ۱۰ شهر مهم مرزی را به اشغال در بیاورد و در مصاحبه خود اعلام کرد که یک هفته‌ای تهران را نیز تسخیر می‌کند.

سعادتمند با بیان اینکه افرادی همچون شهید جهان آرا توانستند با حداقل نفرات و تجهیزات در مقابل دشمن ایستادگی کنند، تاکید کرد: اگرچه دوران جنگ سختی‌های بسیاری داشت ولی اتفاقاتی ازجمله تحول معنوی جوانان جلوه شیرین دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی بیش از دو هزار روز به طول انجامید، عنوان کرد: حدود ۱۰۰۰ روز جنگ را در شرایط عملیاتی بودیم و ۷۹۸ روز از آن را نیز دست برتر با جمهوری اسلامی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه صدام نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند، گفت: انقلاب اسلامی با دفاعی که مقدس بود توانست پیروز جنگ شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/D1Pli