به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، عماد معینی با اشاره به حفاری تونل مترو قم اظهار داشت: عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی قم که در شهریورماه سال 1392 آغاز شد بود، در بهمنماه سال 1395 با 10 هزار و 283 متر حفاری به پایان رسید.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم، حجم خاکبرداری را 712 هزار مترمکعب با مقطع خاکبرداری 69/25 متر دانست.
وی ضمن ارائه نحوه محاسبه هر متر حفاری تونل مکانیزه، بیان کرد: مهمترین دغدغه از ابتدای شروع فعالیت عمرانی پروژه مترو قم، کاهش و مدیریت هزینهها در عین رعایت استانداردها و الزامات فنی و همزمان استفاده از شرکتهای دانشبنیان در زمینه نوآوری و توسعه صنعت ریلی در سطح کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربههای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، شاهد کاهش قابلتوجه هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.
انتهای پیام/103