رفتن به محتوای اصلی
۳۰ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
معاون شهردار قم:

آمادگی شهرداری قم برای پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/هدف‌گذاری کاهش 2 ساله عمر ناوگان تاکسیرانی در سال 1402

آمادگی شهرداری قم برای پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/هدف‌گذاری کاهش 2 ساله عمر ناوگان تاکسیرانی در سال 1402
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به هدف‌گذاری کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی شهر قم گفت: با توجه به تسهیلات مناسب و تحویل به‌موقع خودرو، سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد عمر ناوگان را از 10 سال به 8 سال کاهش دهد.

سید امیرعباس صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات در حوزه تقویت ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: در سال گذشته سایت نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده پس از سال‌ها توقف جهت ثبت‌نام از متقاضیان و مالکین تاکسی‌های فرسوده بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه در این طرح، نوسازی تاکسی به‌صورت 100 درصد نقدی اجرایی شد، ابراز کرد: پرداخت نقدی خرید خودرو از توان مالی بسیاری از تاکسی‌داران خارج و استقبال زیادی از این طرح صورت نگرفت.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با افزایش چشمگیر قیمت خودرو و اختصاص خودروی سمند به مبلغ 273 میلیون تومان، بسیاری از متقاضیان توان پرداخت این مبلغ را نداشتند که سازمان تاکسیرانی درصدد حمایت از این قشر خدوم برآمد.
وی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده و با حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر، مبلغ 20 میلیارد تومان به‌منظور اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت، گفت: با همکاری بانک رسالت تسهیلات 100 میلیون تومانی با کارمزد 2 درصد به ازای هر دستگاه تاکسی فرسوده بر اساس اولویت‌بندی و سال خودروها اختصاص یافت.
صفوی تعداد تاکسی‌های نوسازی شده در سال 1401 را 154 دستگاه دانست و اذعان کرد: فرآیندهای ثبت‌نام و واریز وجه کامل 130 دستگاه خودرو در پایان سال گذشته انجام شد و این تعداد خودرو تا پایان خردادماه تحویل رانندگان خواهد شد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی شهر قم یادآور شد: با توجه به تسهیلات مناسب و تحویل به‌موقع خودرو، سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد تعداد کثیری از تاکسی‌های فرسوده را در سال 1402 نوسازی کرده و عمر ناوگان را از 10 سال به 8 سال کاهش دهد.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/r9Nm