رفتن به محتوای اصلی
۶ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
مدیر منطقه سه قم:

اتمام اجرای پروژه آبیاری تحت‌فشار خیابان 7 تیر قم/صرفه‌جویی سالانه 2 میلیاردی با اجرای پروژه

اتمام اجرای پروژه آبیاری تحت‌فشار خیابان 7 تیر قم/صرفه‌جویی سالانه 2 میلیاردی با اجرای پروژه
مدیر منطقه سه شهرداری قم از اتمام لوله‌گذاری آب خام و اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار خیابان هفت‌تیر خبر داد و گفت: این پروژه بیش از ۲ میلیارد ریال در سال کاهش هزینه نگهداری فضای سبز را به همراه دارد.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اتمام لوله‌گذاری آبیاری تحت‌فشار در خیابان هفت‌تیر اظهار داشت: لوله‌گذاری آب خام و اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار خیابان هفت‌تیر با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز حدفاصل خیابان شهید کیوانفر تا میدان شهرداری تکمیل شد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه شبکه آب خام مورد نیاز و جداسازی شبکه آب فضای سبز از آب شهری و همچنین حذف آبیاری تانکری در فضای سبز شهری این پروژه‌ها اجرایی شد ابراز کرد: بودجه این پروژه در سال جاری پیش‌بینی شد که طراحی شبکه و مراحل انتخاب پیمانکار از ابتدای سال پیگیری و اقدامات لازم انجام و عملیات اجرایی این پروژه با اخذ مجوزهای لازم از ابتدای مهرماه آغاز شد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: خوشبختانه پروژه در حداقل زمان و کمتر از یک ماه اجرا و تکمیل شد که این پروژه به طول دو هزار و 650 متر لوله‌گذاری و با هزینه بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای آبیاری تانکری در نگهداری فضای سبز شهری مطرح کرد: با اجرای این پروژه و توسعه شبکه آب خام فضای سبز و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار با تغییر روش آبیاری و حذف آبیاری تانکری که هزینه بالایی در نگهداری فضای سبز دارد، علاوه بر افزایش کیفیت و بهره‌وری در آبیاری فضای سبز شاهد کاهش هزینه نگهداری فضای سبز نیز خواهیم بود.

روحانی وزیری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه علاوه بر افزایش راندمان و کیفیت آبیاری، بیش از ۲ میلیارد ریال در سال کاهش هزینه نگهداری فضای سبز را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/MCPio