رفتن به محتوای اصلی
۲۸ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۲

اجرای خط‌کشی با رنگ گرم ترافیکی برای نخستین بار در قم

اجرای خط‌کشی با رنگ گرم ترافیکی برای نخستین بار در قم
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آغاز مرحله جدید خط‌کشی ترافیکی با رنگ گرم در سطح معابر شهر، از اجرای نخستین پروژه در این زمینه خبر داد .

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان زاده اظهار داشت: تقاطع سه سطحه نماز به جهت جدید بودن پروژه و همچنین آسفالت تازه، مناسب‌ترین مکان برای اجرای رنگ گرم ترافیکی بود که با اجرایی شدن آن می‌توان در سایر مناطق نیز از آن استفاده کرد.

وی تفاوت رنگ گرم و سرد ترافیکی را موردتوجه قرارداد و افزود: بزرگ‌ترین تفاوت رنگ ترافیکی گرم و سرد، به دمای مخلوط کردن عناصر رنگ برمی‌گردد و رنگ گرم با توجه به شرایط تخصصی و خاص جهت آماده‌سازی قبل از استفاده، باعث افزایش دوام و بهبود رنگ می‌گردد و 3 تا 6 سال ماندگاری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه رنگ ترافیکی گرم مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار داشته و خواص مکانیکی فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند، ابراز کرد: به همین دلیل از آن‌ها در اجرای خط‌کشی طولی معابر شهری، اجرای نقوش و علائم افقی ترافیکی و همچنین سطوح هشداردهنده ایمنی ( اکستروژن) استفاده می‌شود.

وی در خصوص دیگر مزایای رنگ گرم گفت: مقاومت رنگ ترافیکی گرم در برابر آب‌وهوای نامساعد یا تابش مستقیم خورشید بیشتر بوده و کمتر دچار شکنندگی یا پریدگی رنگ خواهد شد و علیرغم اجرای رنگ با ضخامت بالا  با توجه به گرم شدن اولیه و ثانویه رنگ در دمای مناسب، دارای  طول عمر بیشتر و زمان کمتر جهت خشک شدن است و کاهش ترافیک در هنگام اجرای پروژه ، گزینه مناسبی برای معابر شهر قم به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/lnNc