رفتن به محتوای اصلی
مدیر مرکز پدافند غیرعامل شهرداری قم مطرح کرد؛

اجرای ۷۷ پروژه شهرداری قم با رویکرد پدافند غیرعامل

اجرای ۷۷ پروژه شهرداری قم با رویکرد پدافند غیرعامل
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از انجام ۷۷ پروژه شهری قم بر اساس اصول و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان خبر داد.

مهدی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: طبق قانون پدافند غیرعامل مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور که حکم قانون را دارد باید سالانه توافقنامه‌ای با سازمان پدافند غیرعامل امضا شود که تا سقف یک درصد از اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل هزینه شود.

 وی با بیان اینکه از سوی دیگر بسیاری از فعالیت‌های شهرداری‌ها در راستای اصول پدافند غیرعامل است، افزود: از آن جمله اجرای پروژه‌های شهری مانند بلوار آیت‌الله بروجردی که پردیسان را با جمعیت چند صد هزار نفری از بن‌بست نجات داد.

 مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم خاطرنشان کرد: ازاین‌دست پروژه‌ها در سطح شهرداری زیاد است که معمولاً جنبه پدافند غیرعامل این پروژه‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از سال گذشته این موارد در سازمان‌ها و معاونت‌ها و مناطق شناسایی شدند تا مشخص شود چه تعداد پروژه با ماهیت پدافندی انجام می‌شود، اضافه کرد: پروژه‌های بازآفرینی شهری ازجمله طرح‌هایی است که با ملاحظات پدافند غیرعامل انجام می‌گیرد.

برزویی تصریح کرد: سال گذشته ۹۸ عنوان پروژه با این دستورالعمل‌ها شناسایی شدند و در سال جاری نیز ۷۷ پروژه مرتبط با اصول پدافند غیرعامل به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان شناسایی شد.

 وی ادامه داد: این پروژه‌ها از ایجاد کانال‌کشی و رینگ شهر قم و مدیریت آب‌های سطحی تا پروژه‌های بزرگ مثل ایجاد دو پایگاه مدیریت بحران با ارزش ۴۰ میلیارد تومان را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FiPb9