رفتن به محتوای اصلی
۲۸ فروردین, ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴

تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین بار در کشور

تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین بار در کشور
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین بار در کشور در قم خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، مهدی برزویی با بیان اینکه ایمنی و مدیریت بحران یکی اصلی‌ترین دغدغه‌ها در حوزه مدیریت شهری بوده است اظهار کرد: این خطرات ایمنی و بحران‌ها برای قشر باغبان و فعالان حوزه فضای سبز بسیار بیشتر است و به همین خاطر دوره آموزشی برنامه‌ریزی شد تا در رده‌های مختلف مباحث ایمنی و بحران به‌صورت عملی و کاربردی به آن‌ها ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه سال گذشته دوره اطفاء حریق برای بیش از 250 نفر برگزار شد افزود: بنا داریم دوره‌های اطفاء حریق و کمک‌های اولیه خصوصاً با محوریت امور ضروری در شهر نیز بیش از گذشته برای پاکبانان و باغبانان فضای سبز انجام گیرد.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه این دوره‌ها با حضور متخصصان سازمان آتش‌نشانی و اورژانس برگزار می‌شود تا کاربردی‌تر باشد گفت: بحث ایمنی کار باغبانان و شهر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین خاطر برنامه‌ریزی کردیم تا آموزش‌هایی ارائه شود تا هم باغبانان و همچنین مردم دچار مشکل شوند.
وی از تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: تلاش داریم این دستورالعمل را به‌صورت کشوری ابلاغ کنیم تا الزامات ایمنی و ضروریات مدیریت بحران در تمام شهرها مدنظر قرار گیرد.
برزویی ابراز کرد: طی روزهای آینده امور کارشناسی این کار انجام داده خواهد شد و سپس با اخذ نظر نهادهای تخصصی، این شیوه‌نامه جامع برای ابلاغ پیگیری خواهد شد که تضمین اجرای این دستورالعمل نیز در قالب قراردادهای پیمانکاران و با اتخاذ سیاست‌های تنبیهی است.
انتهای پیام/


منبع مطلب: واحد خبر سازمان پارکها و فضای سبز
https://qom.ir/rnNv