رفتن به محتوای اصلی
۲۱ خرداد, ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳

انتشار فراخوان تأمین طرح دیوارنگاره و المان‌های شهری در سال 1402

انتشار فراخوان تأمین طرح دیوارنگاره و المان‌های شهری در سال 1402
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از انتشار فراخوان تأمین طرح دیوارنگاره و المان‌های شهری در سال 1402 خبر داد

به گزارش واحد خبر سازمان زیباسازی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به‌ضرورت ارتقا شاخص‌های هنری در منظر شهر، ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری گفت:  فراخوان تأمین طرح “دیوارنگاره،  المان‌های شهری” در جهت تأمین طرح و اجرا در سطح شهر برگزار منتشرشده است.

وی ادامه داد: این رویداد فرصتی برای تعامل بین هنرمندان و شهروندان در جهت ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی و خلق نشانه‌هایی برای ایجاد هویت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی شهر قم است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد امکان مشارکت حداکثری هنرمندان در حفظ و بسط ارزش‌های ایرانی اسلامی در سیما و منظر شهری عنوان کرد و افزود:  دستیابی به طرح‌های نو و خلاقانه دیوارنگاره و المان‌های شهری جهت استفاده در فضای عمومی شهر نیز از دیگر اهداف این رویداد مهم است

وی با اشاره به اینکه این رویداد در دو بخش دیوارنگاره و المان‌های شهری برگزار می‌شود گفت: ارائه طرح‌هایی با مضامین و هویت مذهبی، فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ماه مهر، مذهبی و تاریخی و فضاهای سنتی شهر قم، دفاع مقدس و پیام‌های فرهنگ شهروندی موضوعات بخش دیوارنگاره هستند.

جوادیان خاطرنشان کرد: در بخش المان‌های شهری نیز، ماه محرم، سیدالشهدا (ع) و شهدای واقعه عاشورا، ماه مهر و دانش‌آموز، دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و طبیعت و درختکاری ازجمله مفاهیم بوده که هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را به این فراخوان ارسال کنند.

وی اضافه کرد: پس از داوری آثار، سازمان هر یک از طرح‌های منتخب را بعد از تأیید نهایی و دریافت فایل اصلی طرح‌ها به مبلغ مشخص‌شده از هنرمندان خریداری می‌نماید و حق مالکیت و انواع بهره‌برداری از طرح‌های منتخب، برای سازمان زیباسازی محفوظ است.

 سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به هدایا و جوایز این فراخوان مطرح کرد: پس از داوری آثار، سازمان هر یک از طرح‌های منتخب را بعد از تأیید نهایی و دریافت فایل اصلی طرح‌ها به مبالغ تعیین‌شده از هنرمندان خریداری می‌نماید که هدایای بخش دیوارنگاره هر اثر تأییدشده به مبلغ 150 میلیون و در بخش المان شهری به 30 اثر برگزیده در مرحله اول مبلغ 50 میلیون ریال و  3 طرح که به تأیید نهایی و به مرحله اجرایی برسد به ترتیب با مبالغ 450، 350 و 250 میلیون ریال خریداری خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان و نحوه ارسال آثار افزود: ثبت‌نام و بارگذاری طرح و مستندات از طریق آدرس اینترنتی سازمان www.qomparks.ir و از تاریخ 20/3/1402 الی 20/4/1402 امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/


https://qom.ir/gqNo