رفتن به محتوای اصلی
۹ بهمن, ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۵

اهمیت اطلاع‌رسانی بیشتر خدمات الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان

اهمیت اطلاع‌رسانی بیشتر خدمات الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان/افزایش توانمندی شهرداری با توانمندسازی سازمان فاوا
افزایش توانمندی شهرداری با توانمندسازی سازمان فاوا

به گزارش شهرنیوز، سید محمدحسین دهناد در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، طرح معافیت ایثارگران و معلولین از پرداخت کرایه اتوبوس درون‌شهری در قانون جامع خدمت‌رسانی ایثارگران و جانبازان را مطرح کرد و اظهار داشت: این طرح در شهرداری قم نیز مانند سایر شهرها اجرایی شود.

وی با یادآوری روند تصویب این طرح افزود: شهرداری از بنیاد شهید درخواست آمار داده و جامعه هدف این طرح بیش از 14 هزار نفر خواهد بود که شامل جانبازان بالای 25 درصد و خانواده شهدا و ایثارگران است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کمیسیون با اجرای این طرح موافق بوده و سازوکارهای اجرای این طرح از سوی شهرداری در حال بررسی است و به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و بنیاد شهید امضا می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات شهرداری در حوزه هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیکی اشاره و بیان کرد: در بخش درون‌سازمانی در هوشمند سازی اتفاقات خوبی رقم خورده است، اما اقدامات انجام‌شده در بخش برون‌سازمانی و بخش مربوط به شهروندان نیاز به نظرسنجی دقیق داشته و نمی‌توانیم به شاخص‌های نرم‌افزاری اکتفا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای استفاده و رضایت مردم از نرم‌افزارها نیاز به اطلاع‌رسانی و ساده‌سازی نرم‌افزارها به‌خوبی دیده می‌شود، زیرا در بسیاری از موارد عدم آگاهی مردم در بخش‌های مختلف قابل‌لمس است.

وی تأکید کرد: برای شفاف‌سازی و آگاهی مردم، باید علاوه بر ساده‌سازی سامانه، دستور کار نیز ارائه شود، زیرا در بسیاری از موارد شهروندان تأکید می‌کنند ما از این ماده قانونی اطلاعی نداشته‌ایم.

دهناد در پایان خاطرنشان کرد: باید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را حمایت کرده و در جهت توانمندسازی آن حرکت کنیم، زیرا هر چه این سازمان قدرتمندتر باشد شهرداری توانمندتر خواهد بود.

انتهای پیام/ن


https://qom.ir/2BNd