رفتن به محتوای اصلی

باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه بوستان علوی قم افتتاح شد

باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه بوستان علوی قم افتتاح شد
باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه گیاهان دارویی بوستان علوی قم همزمان با دهه امامت و ولایت و اجرای طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرنیوز، آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 198 پروژه شهری در سال 1403 و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه گیاهان دارویی بوستان علوی(ارگ شمعدانی) با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان، متقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران استانی و شهری برگزار شد.

این پروژه با اعتبار حدود 200 میلیارد ریالی از تیرماه 1401 در مساحت 8000 مترمربعی آغاز و فاز نخست آن در مساحت 6000 مترمربع به بهره‌برداری رسید.

توسعه فضای سبز تفرجگاهی، ایجاد شادابی و تفریح شهروندان، ترویج فرهنگ زندگی سالم و آشتی مردم با طبیعت، جبران بخشی از کمبود سرانه تفرجگاهی و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی از اهداف کلان این پروژه است.

از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به بزرگ‌ترین سیاه‌چادر یکپارچه ایران، عطاری، حکیم خانه، شربت خانه، رستوران سنتی با 33 حجره، نمایشگاه و فروشگاه عرضه گیاهان دارویی، تالار گلخانه‌ای با گونه‌های استوایی ویژه، استفاده از مصالح سنتی و قدیمی نظیر کاه، گل و چوب، غرفه ارائه خدمات مهندسی فضای سبز، فضای نقالی و تعزیه‌خوانی، کلکسیون گیاهان دارویی با بیش از 150 گونه گیاهان دارویی و غرفه صنایع‌دستی اشاره کرد.

انتهای پیام/102


https://qom.ir/ttPvp