رفتن به محتوای اصلی
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم/برنامه مدیریت شهری برای میدان شهید مطهری

برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم/برنامه مدیریت شهری برای میدان شهید مطهری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از گسترش پیاده‌راه‌های اطراف میدان مطهری قم پس از اجرای پروژه زیرگذر امام موسی صدر خبر داد.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه تعیین تکلیف سطح میدان شهید مطهری در سال ۱۴۰۲ انجام شد، اظهار کرد: در این منطقه از نظر سیما منظر شهری شرایط خوبی حاکم شده است.

 وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن زیرگذر امام موسی صدر افزود: اجرای این پروژه تأثیر مثبتی برای حذف بی‌نظمی‌های ترافیکی در میدان شهید مطهری دارد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تأکید کرد: مطالعات جامعی در زمینه میدان شهید مطهری انجام‌شده و با بررسی و مطالعه مشاور طرح، قرار است بعد از اجرای زیرگذر امام موسی صدر، محور حدفاصل چهارراه غفاری تا سه‌راه خورشید و تا مطهری پیاده راه شود؛ البته نه با تعریفی که در حال حاضر از پیاده راه وجود دارد بلکه نقش خودروهای عمومی در این مسیر پررنگ خواهد بود.

 متین‌فر تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

 وی با بیان اینکه در میدان شهید مطهری هم اراضی وقفی وجود دارد که با همکاری ارگان‌های ذیربط می‌توانیم شرایط بسیار بهتری در این میدان و بافت اطراف آن ایجاد کنیم، گفت: یکی از پیشنهادهایی ارائه شده استفاده از منابع اراضی ۴۸ هکتاری برای تقویت میدان شهید مطهری بود.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم یادآور شد: در این زمینه نیز طراحی خوبی انجام‌شده تا یک فضای خوب شهری با توجه به بحث‌های تجاری، گردشگری و اقامتی انجام شود و از کنار اجرای این پروژه، اتفاقات خوبی برای قبرستان نو و محدوده اطراف حرم رقم بخورد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RMPQD