رفتن به محتوای اصلی
۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶

بلوار شهید خداکرم بهسازی می‌شود

بلوار شهید خداکرم بهسازی می‌شود
معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: برای بهسازی محور شهید خداکرم از جمله پروژه‌های عمرانی سال 1402 است که این کار با اصلاح زیرسازی و شبکه زهکشی اجرایی خواهد شد.

عباس حلوایی زاده در گفت و گو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های معاونت فنی عمرانی شهرداری قم در بهسازی روکش آسفالت معابر، روسازی با مصالح خاص برای معابری است که نیازهای ویژه دارند.  
وی افزود: برای روسازی معابر خاص که عبور و مرور خودروی سنگین در آن زیاد اتفاق می‌افتد، یه نگاه متفاوت ایجاد کردیم. تغییر نوع روسازی و تثبیت اثاث با سیمان، راهکار ما برای این مسئله بود که در ورودی جعفریه اتفاق افتاد و در معابری مانند بلوار شهید خداکرم نیز بر همین اساس بهسازی صورت خواهد گرفت.  
معاون فنی عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه برای بهسازی محور شهید خداکرم امسال بودجه پیش بینی شده است اضافه کرد: طراحی پروژه در مراحل پایانی است تا در دستور کار اجرا قرار بگیرد.  
به گفته وی، این محور علاوه بر ترافیک سنگین که کار را مشکل می‌کند، معضل آب‌های سطحی را دارد. تا جاییکه در حفاری کمتر از یک متر به آب های سطحی خواهیم رسید و بستر سست است.  
حلوایی زاده ابراز داشت: حدود 17 سال پیش یک کانال زهکشی در این محور به صورت سنتی اجرا شده اما برای شرایط کنونی کافی نیست. در جریان اصلاح زیرسازی، این کانال کنترل و اصلاح می‌شود.  
وی ادامه داد: از نظر نوع مصالح و اصلاح زیرسازی نیز این محور به صورت ویژه دیده خواهد شد تا عمر آسفالت در آن قابل قبول بوده و شرایط بهتری در این محور را شاهد باشیم.  
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/ryNw