رفتن به محتوای اصلی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها شهرداری تشریح کرد؛

بوستان 1000 هکتاری قم چه ویژگی‌هایی دارد؟

بوستان 1000 هکتاری قم چه ویژگی‌هایی دارد؟
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برخی از پروژه‌ها، ویژگی‌ها و پیش‌بینی‌ها برای تکمیل بوستان هزار هکتاری را تشریح کرد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به رشد و توسعه چشمگیر فضای سبز در سالیان اخیر در شهر قم اظهار داشت: احداث بوستان کوهستانی هزار هکتاری جنوب شهر قم، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های کوهستانی کشور است که احداث آن از ابتدای سال 1395 آغاز شد.
وی با بیان اینکه عرصه‌های متعددی ازجمله باغ گیاه‌شناسی، بوستان جنگلی مرجعیت، بوستان یادمان شهدا، بوستان کوهسار، بوستان زائر، بوستان شهدای گمنام، باغ پرندگان، بوستان خضر نبی و بوستان کوثر در بوستان هزار هکتاری پیش‌بینی‌شده است، افزود: عملیات کاشت درختان به‌صورت کامل به اتمام رسیده و هر سال شاهد تجهیز و اجرای پروژه عمرانی در این عرصه‌ها و اضافه شدن این فضاها به فضای سبز شهری هستیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بوستان هزار هکتاری را از جهات مختلفی قابل اهمیت و توجه دانست و گفت: بحث تنوع کاربری در این عرصه هزار هکتاری، ازجمله بحث باغ گیاه‌شناسی و پیوست های فرهنگی که تأسیس بوستان یادمان شهدا و کاشت 6090 درخت به ازای نام هر یک از شهدای قم است، ازجمله موارد دیده‌شده در بوستان هزار هکتاری است. 
بحث تفریحات، سرگرمی و گردشگری در شهر قم اولویت بعدی این بوستان بزرگ شهری است که جوادیان به آن اشاره کرد و افزود: باغ پرندگان، زیپ لاین و ورزش‌های همچون کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و باغ گیاه‌شناسی در نظر گرفته‌شده است. 
وی استفاده از درختان میوه و گیاهان دارویی در توسعه عرصه این هزار هکتاری را قابل‌توجه دانست و ابراز کرد: گونه‌هایی مانند انار، انجیر، زیتون، توت و انگور در این عرصه‌ها کاشت شده و در حال نگهداری است که بحث تأمین منابع آبی آن از اولویت‌های شهرداری بوده و مخازن متعددی برای آبیاری این عرصه‌ها احداث‌شده است.
جوادیان خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که در این هزار هکتاری و بوستان کوثر و خضر نبی وجود دارد بحث روشنایی استاندارد و ایمن‌سازی آن است که با افتتاح دو بوستان خضرنبی و کوثر بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به شهروندان شهر کریمه اهل‌بیت(س) ارائه دهیم.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rrNq