رفتن به محتوای اصلی
۳۰ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
معاون فنی عمرانی شهرداری قم مطرح کرد

جهش بودجه عمرانی شهرداری قم در سال 1402

جهش بودجه عمرانی شهرداری قم در سال 1402
معاون فنی عمرانی شهرداری قم از جهش بودجه عمرانی شهرداری قم برای سال 1402 خبر داد.

عباس حلوایی زاده در گفت و گو با شهرنیوز اظهار داشت: در دو سه سال گذشته تورم سنگین موجب شده بود که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نسبت به پیشرفت ریالی فاصله پیدا کرده و قراردادها به تعدیل نیاز داشته باشند؛ با اینهمه تلاش کردیم پروژه‌های مهم عمرانی در شهر قم معطل نماند.  
وی با اشاره به اینکه در سال 1402 تفاوت بسیار چشمگیری در ردیف‌های عمرانی داشتیم ادامه داد: کل بودجه شهرداری قم در سال 1402 بالغ بر هشت هزار و 100 میلیارد تومان است. از این عدد 6 هزار و 160 میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دارد.  
به گفته معاون فنی عمرانی شهرداری قم، بخشی از بودجه عمرانی شهرداری قم به مسئله تملک برای بازگشایی معابر و اجرای پروژه‌ها اختصاص دارد و بخش دیگر به اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله تقاطع‌های غیرهمسطح. روسازی معابر، جدول گذاری ، بهسازی معابر و سازه های شهری، مسائل مرتبط با ایمنی شهر، هدایت آب‌های سطحی، ساخت و ایمن سازی بوستان‌ها، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ... از جمله مواردی هستند که بودجه‌های عمرانی برای آنها صرف می‌شود.  
وی خاطرنشان کرد: از کل بودجه عمرانی شهرداری قم برای سال جاری، حدود هزار و 300 میلیارد تومان بودجه مختص به معاونت فنی عمرانی است.  
حلوایی زاده گفت: مسائلی مانند طراحی، تهیه اسناد مناقصه، انعقاد قرارداد، ارسال صورت وضعیت، جذب اعتبارات و ... از جمله اقداماتی است که در بدنه معاونت فنی عمرانی اجرایی می‌شود. 
وی ادامه داد: همچنین بخشی از پروژه‌های مناطق شهرداری قم هم که ارقام بالای اجرایی دارند، در معاونت راهبری می‌شود. یک سری از پروژه‌ها هم در معاونت‌های دیگر تعریف شده اما ماهیت فنی و عمرانی دارد که در این معاونت اقدامات مرتبط با آنها انجام می‌شود.  
وی با اشاره به طراحی و اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در مجموعه معاونت فنی عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در سال‌های اخیر 35 تقاطع بر مبنای مطالعات در دستور کار قرار گرفته است که بخشی انجام شده و بخشی تا دو سه سال آینده تکمیل خواهد شد.  
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rtNy