رفتن به محتوای اصلی
۲۹ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
معاون سازمان قطار شهری قم:

حفاری 1800 متر از تونل متروی قم به صورت سنتی انجام می‌شود

حفاری 1800 متر از تونل متروی قم به صورت سنتی انجام می‌شود
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: بالغ بر ۱۲ کیلومتر از تونل خط A متروی قم لاینینگ و حفاری آن انجام گرفته و قطعه انتهایی آن به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران باقیمانده است.

به گزارش شهرنیوز، عماد معینی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه های شهری قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر ۱۲ کیلومتر از تونل خط A متروی قم حفاری شده است و قطعه انتهایی آن به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران باقیمانده است.

وی افزود: پس از انجام حفاری این قطعه، کل تونل فاز دو به اتمام می رسد و محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران با تونلی به ارتفاع 9 متر در عمق 24 متری به یکدیگر متصل می شوند.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم بیان کرد: محدوده قلعه کامکار به میدان مطهری از قبل با تونل وصل شده و با اجرای این پروژه میدان مطهری و حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران متصل می شود و سپس وارد ساخت ایستگاه های فاز ۲ و خطوط مسیر می شویم.

وی گفت: این تونل که در حال احداث است به روش اتریشی و سنتی حفاری و لاینینگ می شود و در مدت ۲ سال تکمیل خواهد شد.

به گفته معینی، با اجرای این پروژه تونل خط A متروی قم به طول ۱۴ کیلومتر به اتمام می رسد و پس از آن به مرحله احداث ایستگاه ها و خطوط روسازی حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه تونل مترو از محدوده تاریخی قلی درویش که بافت تاریخی است، فاصله دارد، افزود: مترو از محدوده قلعه کامکار، میدان کشاورز، چهار راه معصومیه، میدان سعیدی و میدان مطهری و محدوده بازار حرکت می کند و با هیچ تپه باستانی در مسیر مواجه نشده ایم.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: هزینه احداث هر کیلومتر مترو حدودا ۴۵ میلیون یورو یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و هزینه حفاری هر متر تونل سنتی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان می شود.

انتهای پیام/102


https://qom.ir/tMPFq