رفتن به محتوای اصلی
۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱

خرید سه رام قطار برای متروی قم

مطلب بدون عنوان 1121
سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، سه رام قطار به‌صورت ویژه به قم اختصاص داده‌شده و برای تأمین منابع مالی آن اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشت‌باف در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به اهمیت تأمین منابع خرید سه رام قطار شهری اشاره کرد و اظهار داشت: ما یک سری ملاحظات منطقه‌ای داریم که شورا برای ما مشخص می‌کند و یک سری ملاحظات ملی داریم که مجلس و وزارت کشور برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.

وی به تأکید دولت در تهیه سه رام قطار برای به بهره‌برداری رسیدن خطA  مترو اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور این سه رام قطار به‌صورت ویژه به قم اختصاص داده‌شده و برای تأمین منابع مالی آن اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان قطار شهری قم از تلاش مدیریت شهری برای جذب حداکثری اوراق مشارکت خبر داد و گفت: هر مقداری از اعتبار موردنیاز خرید سه رام قطار بیشتر توانستیم جذب کنیم، به نیازهای دیگر در تکمیل و توسعه مترو اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: ادامه مطالعات فاز دو مترو نیز یکی از مواردی است که باید برای آن اعتبار مشخصی در نظر بگیریم و شورای اسلامی شهر قم آن را در دستور کار سازمان قطار شهری قرار داده است.

انگشت‌باف از تأکید مدیریت شهری برای تکمیل فاز یک مترو خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه توسعه مترو به سمت مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار خواهد گرفت و دستور حفاری ایستگاه باقی‌مانده صادر می‌شود؛ با این اقدامات توسعه مترو به سمت جمکران در بازه سه‌ساله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/


https://qom.ir/umNO