رفتن به محتوای اصلی
۴ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

الگوی آلودگی هوای شهر قم با دیگر شهرها متفاوت است/ مشارکت مدیریت شهری در مطالبه‌گری زیست محیطی

مطلب بدون عنوان 1765
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: الگوی آلودگی هوای شهر قم با سایر شهرها متفاوت بوده و با کمترین وزش باد شاهد آلودگی در سطح بحرانی در شهر هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمدحسین بازگیر با حضور در نود و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن محکوم کردن توهین به قرآن کریم اظهار داشت: توهین به مقدسات و ادیان الهی به‌خصوص قرآن نشان‌دهنده انحطاط فرهنگ غرب داشته و به‌زودی شاهد نابودی کفر خواهیم بود.

وی در ادامه شرایط آب‌وهوای قم را در مرحله اضطرار دانست و افزود: وجود 104 هزار مترمربع عرصه و کانون‌های آلودگی در شهر قم  و بحرانی بودن بیش از 30 هزار مترمربع از آن، شهر قم را در شرایط بحرانی قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم ادامه داد: الگوی آلودگی هوای شهر قم با سایر شهرها متفاوت بوده و با کمترین وزش باد شاهد آلودگی در سطح بحرانی در شهر هستیم.

وی نخستین گام در رفع آلودگی هوا را شناسایی شرایط دانست و گفت: شهر قم نیاز به 10 ایستگاه پایش آلودگی دارد که در حال حاضر پنج ایستگاه آن فعال است و از شهرداری می‌خواهیم راهبری راه‌اندازی ایستگاه‌های آلودگی در شهر را بر عهده بگیرد و ما را در حفظ سلامت مردم یاری کند.

بازگیر دومین چالش شهر قم را تأمین حق آبه دانست و بیان کرد: باید برای رفع کانون‌های آلودگی حقابه‌های شهر قم تأمین شود و ما در حال تدوین شاخص حقابه شهر قم هستیم و از شهرداری می‌خواهیم به ما در مطالبه حقابه شهر کمک کند.

وی تأکید کرد: وظیفه همه دستگاه‌ها در بهبود شرایط زیست‌محیطی قم باید مشخص شود و قالبی مشخص وجود داشته باشد که همه ارگان‌ها به آن پایبند باشند.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط‌زیست استان قم گفت: مدیریت شهری باید نسبت به تغییر کاربری سبز در سطح شهر حساس باشد.

وی در پایان تأکید کرد: شهرداری قم در توسعه فضای سبز و مدیریت پسمانده اقدامات خوبی انجام داده و ما نیز در کارگروه مدیریت پسماند از عملکرد شهرداری حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/lSN1