رفتن به محتوای اصلی
۲۲ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹

خسارت 200 میلیاردی به تابلوهای شهری قم تنها در چند شب

خسارت 200 میلیاردی به تابلوهای شهری قم تنها در چند شب
در چهارشنبه آخر سال گذشته، 20میلیارد تومان خسارت صرفاً به تابلوهای انتظامی، اخباری و راهنمای مسیر وارد شده است که این خسارت باید از جیب مردم هزینه شود.

به گزارش شهرنیوز، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به‌ویژه در شب‌ها زمانی که در خیابان‌های سطح شهر عبور کنید با تابلوهای هدایت مسیر و تابلوهای راهنمایی مواجهه شوید که دچار رنگ سوختگی، تخریب نوشته ها و کاهش شفافیت آن‌ها روبرو شده باشید.

کاهش این آسیب‌ها هرچند در دستور کار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قرار داشته ولی با توجه به محدودیت منابع و افزایش هزینه‌های سرسام‌آور، این اقدام به‌مرور در حال انجام است، هرچند احتمالاً مجدد در پایان سال با چنین آسیب‌هایی روبرو خواهیم شد.

با تبدیل شهر در چهارشنبه آخر سال یا بهتر چهارشنبه‌سوری به‌مثابه جنگ، آسیب جدی مبلمان شهری را تهدید می‎کند و خسارات زیادی به مستحدثات شهری وارد می‎شود.

بنا بر اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در چهارشنبه آخر سال گذشته، صرفاً 20میلیارد تومان خسارت در راستای تعویض و اصلاح تابلوهای انتظامی، اخباری و راهنمای مسیر در سطح شهر وارد شده است .

در کنار آن باید به خسارت‌هایی که به ماشین‌های آتش‌نشانی، مبلمان شهری، تخریب بوستان‌ها و درختان، دیوار اماکن و.... نیز از تبعات یک‌شب خوشی برای عده‌ای قلیل و خسارت‌های میلیاردی از جیب مردم به شهر اشاره کرد.

بعد از آگاه‌سازی همشهریان به‌ویژه جوانان از خطرات بالقوه این موضوع، فرهنگ‌سازی نیز باید در دستور کار مجموعه‌ها و نهادهای مختلفی قرار گیرد تا شاهد کاهش خسارت‌های مالی و جانی این فرهنگ نادرست در سطح شهرها باشیم.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/MKPY6