رفتن به محتوای اصلی
۱۲ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم خبر داد:

راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت در پارکینگ‌های شهر قم

راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت در پارکینگ‌های شهر قم
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اجرای طرح یکپارچه مدیریت پارکینگ‌ها با استفاده از جدیدترین و کامل‌ترین نرم‌افزارها و با هدف سرعت‌بخشی در ورود و خروج خودروها و بهبود ارائه خدمات در حال اجرا است.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، علیرضا خلیلی با اشاره به زیارتی بودن شهر قم و حضور زائران در مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: افزایش کیفیت ارائه خدمات ترافیکی و پارکینگی به این زائران موضوعی ضروری است.  

وی با اشاره به پیگیری و اجرای سیستم یکپارچه مدیریت پارکینگ‌ها در شهر قم، این طرح را در راستای کیفی‌سازی خدمات ارائه‌شده به زائران و مجاوران حرم مطهر دانست و افزود: سیستم مدیریت پارکینگ‌ها که تاکنون مورد استفاده بوده، با توجه به حجم استقبال از پارکینگ‌ها و نیاز به اجرای قابلیت‌های جدید و گزارش‌گیری‌های متنوع، پاسخگویی مطالبات مراجعان، همچنین انتظارات مسئولان نبود.  

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: سازمان ترافیک به‌عنوان متولی و بهره‌بردار پارکینگ‌های عمومی سطح شهر، با دعوت از متخصصان و شرکت‌های فعال و پیشرو در این خصوص، برنامه‌ریزی و ایجاد بستری برای مشارکت بخش خصوصی در پیاده‌سازی این طرح را مهیا کرد.  

خلیلی تصریح کرد: افزایش سرعت ورود و خروج خودروها با حداقل مدت انتظار، استفاده از به‌روزترین و امن‌ترین روش‌های پرداخت، افزایش امنیت، اجرای قابلیت‌های جدید و مدرن در صنعت پارکینگ داری و گزارش‌گیری‌های مختلف با هدف برنامه‌ریزی و هدایت ترافیکی روزهای دارای مناسبت و پرتردد در تمام پارکینگ‌ها بخشی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح خواهد بود.  

وی گفت: جلسات متعددی با شرکت‌های فعال در این زمینه برگزار و شرایط و نرم‌افزارهای مختلف مورد بررسی کارشناسی و بازدید میدانی قرار گرفت و پس از طی مراحل اداری و بررسی‌های همه‌جانبه، تفاهم‌نامه تجهیز و نصب نرم‌افزار و سایر ملزومات مورد نیاز در این خصوص منعقد شد.  

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارکینگ طبقاتی زائر را به‌عنوان هدف اول و اصلی اجرای این طرح دانست و افزود: با عملیاتی شدن این طرح در پارکینگ زائر می‌توانیم به‌نوبت و با اولویت‌بندی سایر پارکینگ‌های سطح شهر را به این سیستم مجهز کنیم.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/KQP9r