رفتن به محتوای اصلی
۲۱ خرداد, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷

رشد 30 درصدی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو قم در سال جدید

رشد 30 درصدی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو قم در سال جدید
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از رشد 30 درصدی مراجعه رانندگان جهت اخذ معاینه فنی در سال جدید نسبت به آمار مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد بیش از 26 هزار خودرو سبک جهت اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز سه‌گانه موجود در شهر قم مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افزایش 30 درصدی را ثبت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در طول سال، سه مقطع زمانی شاهد افزایش آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی هستیم که خرداد به‌واسطه شروع فصل سفرهای تابستانی، شهریور و سفرهای پایانی تابستان و همچنین اسفند که آغاز سفرهای نوروزی است افزود: بهتر است رانندگان با برنامه‌ریزی و مراجعه قبل از شلوغی مراکز بتوانند نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی و اطمینان از سلامت وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بسیاری از آزمون‌های انجام‌شده جهت تأیید معاینه فنی خودرو به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و بر اساس استانداردهای موجود است که تحت نظارت مستقیم سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران صورت می‌پذیرد و دخالت‌های انسانی و اعمال‌نظر نیروی انسانی و کاربران فعال در این مراکز در حداقل تأثیرگذاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز معاینه فنی تحت نظارت و کنترل لحظه‌ای سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران انجام می‌شود مطرح کرد: سازمان ترافیک بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان و رعایت دستورالعمل‌های موجود، نظارت دارد و شهروندان در صورت شکایت می‌توانند با مراجعه به سامانه سیمفا از بستر اینترنت نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


https://qom.ir/gxNv