رفتن به محتوای اصلی
۱۳ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم:

راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مالی در سازمان‌های شهرداری قم

راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مالی در سازمان‌های شهرداری قم
مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم گفت: نرم‌افزار جامع مالی با نامه‌نگاری در سایر سازمان‌ها نصب شد و همه سازمان‌ها به صورت یکپارچه مجهز به این نرم‌افزار جامع مالی شدند.

مجید فتح الهی در گفت‌وگو با شهرنیوز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در اداره کل حسابرسی به بررسی، شناسایی و آسیب‌شناسی فرایندهای مالی پرداخته شد و با بررسی‌های انجام گرفته به حفره‌ها و خلاءها ورود پیدا کردیم.

وی افزود: طبق قانون حساب‌های مالی سال ۱۴۰۲ باید تا پانزدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ بسته می‌شد که به طور معمول طی سال‌های قبل دیرتر به پایان می‌رسید اما امسال به موقع انجام شد.

مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم عنوان کرد: اداره کل حسابرسی به عنوان نهاد نظارتی سازمان‌های شهرداری فعالیت می‌کند و شاکله حسابرسی همچون مثلثی است که یک ضلع آن کمیته حسابرسی، ضلع دیگر حسابرسی داخلی و ضلع بعدی حسابرسی مستقل است.

فتح الهی گفت: در این راستا به سمت استانداردهای حسابداری مالی و عملیاتی پیش رفتیم و آسیب‌شناسی در جریان کار رخ داد که موجب شد سازمان‌ها در مسیر بهبود کیفی فرایند مالی خود گام بردارند.

وی تاکید کرد: نرم افزار جامع مالی از بهمن سال ۱۴۰۲ در سازمان‌ها استقرار پیدا کرد، این کار در گذشته به صورت یکپارچه اتفاق نیفتاده بود که با نامه نگاری در سایر سازمان‌ها نیز نصب شد و همه سازمان‌ها به صورت یکپارچه مجهز به این نرم‌افزار جامع مالی شدند.

مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم گفت: برای آموزش نحوه استفاده از این نرم‌افزار، جلسات متعددی با مدیران مالی سازمان‌ها و حسابدارها و کارمندان مالی و جلساتی به صورت عملیاتی داخل سازمان‌ها برگزار شد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DCPIK