رفتن به محتوای اصلی
۳ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
شهردار قم:

زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود/شهدا ستارگان کشورند

زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود/شهدا ستارگان کشورند
شهردار قم گفت: دفاع مقدس لیلة القدر انقلاب اسلامی است که هنوز اسرار زیادی برای بازگو کردن به نسل جوان دارد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و مدافعان حرم که در سالن شهید خزعلی آرامستان بهشت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته فرصتی برای زنده نگه‌داشتن یاد رشادت‌ها، ایثار و فداکاری کسانی بوده که با دست‌خالی مقابل تمام ابرقدرت‌های جهانی ایستادند.  

وی با بیان اینکه جنگ برای کسانی که حضور داشتند مشخص است ولی باید برای نسل جوان، زوایای پنهان و حتی آشکار آن معرفی شود، افزود: لیله‌القدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است و همان‌گونه که در عظمت این شب احادیث و روایات مختلفی وجود داشته برای دفاع مقدس نیز زوایایی وجود دارد که باید تبیین شود.  

شهردار قم با تأکید بر اینکه دشمنان زمانی که با هرج‌ومرج، ترور و هجمه‌های همه‌جانبه به جایی نرسیدند تنها راه شکست انقلاب را برپایی جنگ مستقیم دانستند، اضافه کرد: در شرایطی که انسجامی نه در کشور و نه در نیروهای مسلح بود، جوانان این کشور با رهبری مردی خدایی و با به هم زدن نظم جهانی یک وجب از خاک کشور را به دشمنان واگذار نکردند.  

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشارکت بیش از ۵۰ کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: نتایج جنگ تحمیلی امروز در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و اگر روند پیشرفت در کشور وجود دارد به برکت همان روحیه و وجود برکات دفاع مقدس است.  

وی تأکید کرد: باز شدن راه‌های اعتقادی، الگوگیری کشورها و محور مقاومت، افزایش تاب‌آوری مردم، افزایش روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت، استقلال سیاسی، ایجاد خودباوری و الگوگیری درس‌های بوده که از دفاع مقدس در کشور به وجود آمده است.  

شهردار قم با بیان اینکه شهدا شمع و ستارگان کشور هستند، اضافه کرد: دفاع مقدس یادآور عظمت‌های فرهنگ ایرانی اسلامی است و با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/PyNj