رفتن به محتوای اصلی
۲۵ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
شهردار قم:

سرانه فضای سبز شهر قم باید به بیش از 25 مترمربع برسد/شهرداری با چنگ و دندان فضای سبز شهر را حفظ کرده است/اجازه عقب‌گرد نداریم

سرانه فضای سبز شهر قم باید به بیش از 25 مترمربع برسد/شهرداری با چنگ و دندان فضای سبز شهر را حفظ کرده است/اجازه عقب‌گرد نداریم
شهردار قم گفت: ما با چنگ و دندان فضای سبز را ایجاد و توسعه داده‌ایم و حفظ می‌کنیم و به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم هزینه هنگفتی که از جیب مردم صورت گرفته، هدر برود.

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با تأکید بر اینکه شهرداری نباید به‌هیچ‌وجه برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده کند اظهار کرد: از منظر قانونی، اداره‌کل آب منطقه‌ای موظف است که آب جایگزین برای آبیاری فضای سبز فراهم کند و در حال حاضر بیش از 50 درصد تعهدات آب منطقه‌ای برای این بخش عمل نشده است.

وی با اذعان به اینکه فضای سبز شهر را نمی‌توان رها کرد و مابه ازای آب جداشده از شبکه باید تأمین شود تصریح کرد: در داخل شهر نیز از امکان پساب نمی‌توانیم استفاده کنیم و باید مجموعه استان از شهرداری حمایت کنند تا فضای سبز مطلوبی که امروز ایجادشده حفظ‌شده و برای رفاه و آرامش مردم توسعه یابد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه شهرداری ارتباط بسیار خوبی با مجموعه آب منطقه‌ای و آبفا دارد خاطرنشان کرد: باید محدودیت‌های قانونی و الزامات تفاهمات صورت گرفته در زمینه جداسازی شبکه آب شرب و ارائه آب جایگزین رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با چنگ و دندان فضای سبز را ایجاد و توسعه داده‌ایم و حفظ می‌کنیم و به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم هزینه هنگفتی که از جیب مردم صورت گرفته، هدر برود.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز شهر قم باید به بیش از 25 مترمربع برسد اذعان کرد: عمده این تحقق سرانه در بخش جنگلی پیش‌بینی‌شده که از پساب هم استفاده می‌شود و باید دستگاه‌های دیگر نیز همکاری داشته باشند تا این هدف محقق شود.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/lrNk