به گزارش شهرنیوز، رضا خانهزاد یزدی در گفتوگویی با اشاره به اینکه مطالعات عارضهسنجی ترافیکی در دنیا نوع متداولی از مطالعات است اظهار داشت: این مطالعات برای هر ملک با کاربری خاص صورت میگیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم توجه به اولویت این موضوع در معاونت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پیگیر هستیم که احداث ساختمانهای خاص حتماً با عارضهسنجی ترافیکی همراه باشد و نیازهای پارکینگی و تردد در این ساختمانها در نظر گرفته شود که البته این موضوع به وضع قوانین بالادستی نیازمند است.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر قم یک الگوی کلی است و برای ساختمانهای خاص و ویژه باید مطالعات تکمیلی داشته باشیم.
خانهزاد یزدی با اشاره به اینکه عارضهسنجی ترافیکی بر مبنای علم روز و با استفاده از ابزارهای نوین بسیار کارگشا است خاطرنشان کرد: همانطور که در هر ساختمان یک طراح سازه و معمار و تأسیسات داریم، یک طراح ترافیک هم وجود داشته باشد که برای این ساختمانهای خاص برنامه و طرح بدهد تا پس از تصویب اجرایی شود.
وی مطرح کرد: سالهاست وجود مهندس ترافیک در نظاممهندسی ساختمان تائید شده اما استفاده از این تخصص تنها به احساس نیاز مالک در موارد خاص بستگی دارد درحالیکه تمام ساختمانهای با تراکم بالا و کاربریهای جاذب سفر بهویژه در هسته مرکزی شهرها باید این مطالعات را داشته باشند.
انتهای پیام/104