رفتن به محتوای اصلی

لزوم توجه به فضای سبز قم به دلیل موقعیت فرهنگی و دینی استان

لزوم توجه به فضای سبز قم به دلیل موقعیت فرهنگی و دینی استان
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: با توجه به محوریت شهر قم در آموزه‌های دینی و اسلامی، پیگیری مسائل زیست محیطی و فضای سبز در این شهر اهمیت ویژه دارد.

به گزارش شهرنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر، حامد حیاتی امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه - در این همایش  که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: هویت دانشگاهی که یکی از وظایف ذاتی ما است در این همایش بروز می‌کند، به علاوه رویکرد حاکمیت و دغدغه مقام معظم رهبری نیز به همین سمت است که فرمودند مسئله محیط زیست و فضای سبز و آب سالم دارای الویت باشد، لذا همه سازمان‎ها باید در این زمنیه ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در کل کشور در حال انجام است و در قم نیز با همکاری جهاددانشگاهی اتفاقات خوبی هم در مرحله مبانی نظری و هم در مرحله اجرا درحال شکل‌گیری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه این همایش به عنوان اولین همایش شروعی کار علمی دقیق در حوزه فضای سبز است، گفت: امیدواریم این همایش با محوریت قم که پایگاه آموزه‌های اسلامی است و این آموزه‌ها بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و آب تأکید دارند، برای کشور مفید واقع شود.

حیاتی در رابطه با توسعه فضای سبز قم عنوان کرد: رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز در شهر قم اقدامی ارزشمند است که با دغدغه و کار دقیق پیش رفته است.  

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم شهر قم و موقعیت فرهنگی و زیارتی استان، نگاه علمی در حوزه فضای سبز و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی باید به صورت دقیق پیش برود.

 


https://qom.ir/DFPME