رفتن به محتوای اصلی
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۹

مانور عملیاتی اطفا حریق و امداد و نجات در پردیسان قم برگزار شد

مانور عملیاتی اطفا حریق و امداد و نجات در پردیسان قم برگزار شد
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: مانور اطفاء حریق و انتقال مصدومان با هدف سنجش آمادگی و ارتقای هماهنگی نهادهای امدادی و خدماتی برگزار شد.

به گزارش شهرنیوز، مهدی برزویی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: اجرای مانور اطفاء حریق و انتقال مصدومان در ساختمان در حال احداث شهرداری منطقه ۸ با حضور نهادهای امدادی و خدماتی ازجمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر برگزار شد.
وی با بیان اینکه بیش از 20 نیروی آتش‌نشان به همراه تجهیزات در این مانور حضور یافتند، تصریح کرد: در این راستا خوشبختانه تجهیزات به‌روزی مورد استفاده قرار گرفت.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به وجود ساختمان‌های بلندمرتبه ابراز کرد: بیش از 4 هزار ساختمان گروه‌های "ج" و "د" بالای 6 طبقه در قم وجود دارد که اولویت اصلی حفظ ایمنی و استفاده از تجهیزات درون ساختمان‌هاست.
از اهداف این مانور می‌توان به ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های امدادی، آشنایی بیشتر با مخاطرات احتمالی در ساختمان‌های مرتفع، ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، بررسی عملکرد سازمان‌های مشارکت‌کننده در مانور و تمرین پشتیبانی از عملیات‌های شهری اشاره کرد.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rMN8