رفتن به محتوای اصلی
۶ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷

میزبانی شهرداری قم از عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی

مطلب بدون عنوان 1790
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اقدامات همه جانبه شهرداری قم در زمینه‌های خدماتی، فرهنگی و زیست محیطی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم با حضور در ستاد خدمات شهری شهرداری قم در میدان آستانه و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 3هزار نفر نیروی خدماتی شهرداری قم، اظهار کرد: همچنین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 270 دستگاه ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد توزیع بیش از 2 تن کیسه زباله، 2 هزار کارتن پلاست و 500 عدد مخازن فان در راستای تنظیف سطح معابر و نظافت پیرامون مساجد، تکایا، و هیئآت مذهبی با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل بیت(س) بوده‌ایم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه از نقش شهروندان در این عرصه یاد کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل شهرداری و مشارکت عزاداران اباعبدالله(ع) و متولیان ایستگاه‌های صلواتی و هیئآت مذهبی شاهد شهری نظیف، ایمن و پاکیزه در مجاورت کریمه اهل بیت(ع) خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام، مطرح کرد: در این راستا نیز فعالیت شبانه روزی 24 ایستگاه آتش نشانی به همراه 470 نیروی عملیاتی و کلیه ماشین آلات عملیاتی، امدادی و موتور سیکلت‌های aft در جهت تامین ایمنی شهروندان، مواکب، هیئآت مذهبی و مساجد را شاهد هستیم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه امسال نماز عبادی سیاسی جمعه با نماز ظهر عاشورا تقارن پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز پیش‌بینی و تمهیدات همه جانبه شهرداری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در این راستا آماده‌سازی میدان بزرگ امام خمینی(ره) و آستانه و مفروش کردن بخشی از آن و تامین مخازن آب سیار و جایگاه‌های ثابت برای وضو در پیرامون حرم کریمه اهل بیت(ع) و توزیع سجاده و مهر میان نمازگزاران و عزاداران انجام شده است.

وی در پایان تصریح کرد: از همکاری و مشارکت شهروندان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به ویژه متولیان هیئآت مذهبی با خادمین خدمات شهری کمال تقدیر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/l7N2