رفتن به محتوای اصلی
۱۹ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
آیت‌الله حسینی بوشهری:

محور فعالیت و اقدامات مدیریت شهری خدمت به مردم است/لزوم توجه و افزایش زیرساخت‌ها در خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در قم

محور فعالیت و اقدامات مدیریت شهری خدمت به مردم است/لزوم توجه و افزایش زیرساخت‌ها در خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در قم
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محور فعالیت و اقدامات مدیریت شهری اساساً خدمت به مردم است.

به گزارش شهرنیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار، معاونین و مدیران شهری قم با تبریک اعیاد و ایام به‌ویژه میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: این امام همام می‌فرماید اگر انسان دست به عملی بزند که جز رضایت خدا در آن نباشد، آن‌وقت دعایی کند، این دعا با تضمین مستجاب خواهد شد که گستره این کلام؛ همه اعمال و رفتار ما را شامل می‌شود و در آن بشارتی در این تعبیر ارزشمند از امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد.
وی با بیان اینکه محور فعالیت و اقدامات مدیریت شهری اساساً خدمت به مردم است ابراز کرد: خدمت‌رسانی به مردم عبادت است؛ قطعاً مسیر عبادت تنها شامل نماز و روزه نیست، چراکه دین ابعاد مختلفی دارد و یکی از ابعاد مهم آن، بعد اجتماعی به شمار می‌رود.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در مسائل عمرانی، خدماتی و فرهنگی باید رضایتمندی خدا و همچنین مردم را مورد توجه قرار داد و در مقوله‌هایی چون حمل‌ونقل، احداث تقاطع‌ها، مترو، طراحی مبلمان شهری، مجموعه خدمات در بوستان‌ها توجه به خدمت‌رسانی به مردم اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: در ایام قبل از نیمه شعبان تا نوروز حضور چند میلیون نفری زائران و مسافران را در قم داریم و خوشبختانه گزارش رضایتمندانه‌ای از مجموع خدمات، پذیرایی و تکریم زائران وجود دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اذعان کرد: در برخی از نقاط همچون امام‌زاده شاه احمد قاسم در نیمه شعبان، مسیر به دلیل ازدحام زائران قفل و افرادی دچار سردرگمی بودند و امکانات در این مسیر، ضعف‌هایی داشت که در این خصوص باید کارهای مطالعاتی انجام شود.
وی در ادامه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: در کنار فعالیت موکب‌ها، غرفه‌هایی برای بحث‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات و شبهات بازگشایی‌شده بود که ثمرات خوبی دارد.
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه همه باید در جهت خدمت به زائران پای‌کار بیایند تصریح کرد: نباید همه مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان را فقط بر عهده شهردار، شهرداری و مدیران شهری گذاشت و همه ظرفیت‌ها باید این خدمات را مورد توجه قرار دهند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: باید به‌گونه‌ای تلاش کرد که زائران، دستمایه‌ای معرفتی و معنوی با خود ببرند و این عشق به امام زمان(عج) تبدیل به معرفت شود.
وی با اشاره به اینکه نسبت به اهل‌بیت(ع) سه مرحله رفتار وجود دارد عنوان کرد: مرحله نخست، شناخت و مرحله دوم عشق و محبت ورزیدن است و مهم‌ترین مساله بعدازاین دو مقطع، مرحله پیروی از اهل‌بیت(ع) است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کرد که زائران در این فرصت محدود شناخت و معرفت پیدا کنند، البته به لحاظ فرهنگی این موضوع فقط وظیفه شهرداری نیست، گفت: عشق به امام زمان(عج)، زائران را وادار کرده به اینجا بیایند و این عشق منجر به پیروی می‌شود تا راه اهل‌بیت(ع) را بتوانند ادامه دهند.
وی در پایان عنوان کرد: در جهت پذیرایی از زائران باید امکانات لازم فراهم شود و به‌گونه‌ای باشد شهروندان نیز در تردد در سطح شهر دچار مشکلاتی نباشند و مدیران شهری باید زیرساخت‌های لازم را در خدمت به زائران و شهروندان به‌خوبی تأمین کنند.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/luNV