رفتن به محتوای اصلی
۱۲ بهمن, ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۳

مسجد؛ محور برگزاری جشن‌های دهه فجر در قم/وحدت جامعه بزرگ‌ترین دهن‌کجی به دشمنان است

مسجد؛ محور برگزاری جشن‌های دهه فجر در قم/وحدت جامعه بزرگ‌ترین دهن‌کجی به دشمنان است
شهردار قم با اشاره آذین‌بندی 44 میدان شهر قم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آذین‌بندی محلات و برگزاری جشن‌ها باید با محوریت مساجد صورت بگیرد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: هم‌زمان شدن این ایام با اعیاد ماه رجب جلوه خاصی به این روزها داده است.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: این دهه فجر برای ما یادآور توهین به پرچم نظام و تلاش برای براندازی است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت ما مشت محکمی خواهد بود در دهان کسانی که به‌دنبال این اهداف هستند.

وی با اشاره به اینکه قم محل قیام و پایگاه انقلاب اسلامی است گفت: برگزاری جشن‌های انقلاب در قم باید جلوه و شکوه خاصی داشته باشد.

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه مسجد محور تمام حرکت‌ها در جامعه اسلامی و پایگاهی تمدن‌ساز است اضافه کرد: پرورش فکر و تبیین سیاست‌ها باید در مسجد انجام شود. سبک زندگی ما باید در مسجد شکل‌گرفته و امید و آرزوهایمان باید با مسجد گره بخورد.

وی گفت: مسجد محلی است برای اینکه خودمان را محک بزنیم تا بدانیم مسیرمان درست است یا غلط.

شهردار قم با اشاره به اهمیت حراست از وحدت در جامعه ادامه داد: قرآن کریم می‌گوید باید برای ایجاد زمینه وحدت بیرونی افراد از نفس خودشان خارج شوند.

وی به مشکلاتی که پیش روی نظام وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر این وحدت پایدار بماند از تمام سختی‌ها با سلامت بیرون می‌آییم.

سقائیان‌نژاد افزود: نباید گمان کنیم که در این مسیر آرامشی برای ما ایجاد خواهد شد چراکه ما پرچمی را بلند کرده‌ایم که خیال خوش بسیاری از مستکبرین را بر هم زده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید از اینکه جنگ ترکیبی علیه ما به راه افتاده است بترسیم خاطرنشان کرد: اگر ما اتحاد داشته و در مسیر الهی باشیم خداوند به ما برتری خواهد داد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه دهه فجر امسال در قم باید باشکوه تمام اجرایی شود، گفت: شهرداری قم حمایت‌هایی در این زمینه از مساجد فعال خواهد داشت.

وی افزود: به‌عنوان چهل و چهارمین سالگرد، 44 میدان شهر آذین‌بندی می‌شود. فعالان مساجد هم باید محلات و مساجد را برای این جشن‌ها آماده کنند.

دکتر سقائیان‌نژاد بر ضرورت مردمی بودن جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: انقلاب و مردم مانند آب و ماهی هستند. اگر مردم نباشند انقلاب نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و مرکز این موضوع هم مسجد است.

وی افزود: تمام دوگانگی و چندگانگی‌ها در مسجد باید فرو بریزد و سلیقه‌ها کنار گذاشته شود تا توحید حاکم شود.


https://qom.ir/D2Ns