رفتن به محتوای اصلی
۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
مدیر منطقه سه قم:

مسیرBRT و خیابان امام خمینی(ره) قم ایمن‌سازی می‌شود

مسیرBRT و خیابان امام خمینی(ره) قم ایمن‌سازی می‌شود
مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: فاز نخست افزایش ایمن‌سازی مسیرBRT و خیابان امام خمینی(ره) در سال 1403 در دستور کار قرار گرفت

به گزارش واحد خبر منطقه سه شهرداری قم، پس از پروژه ایمن‌سازی بلوار شهید خداکرم در سال گذشته، پروژه افزایش ضریب ایمنی خط BRT  اتوبوس خیابان امام خمینی(ره) در سال 1403 مجدد در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه سه شهرداری قم در این زمینه با بیان اینکه خیابان امام خمینی(ره) از قدیمی‌ترین محورهای شهر قم و به‌عنوان خیابان حرم نمای قم شناخته می‌شود، اظهار داشت: در کنار این ویژگی‌ها، همچنین دستگاه‌ها و ادارات متعددی در این خیابان وجود دارد که تردد و  پارک حاشیه‌ای بسیاری در این خیابان صورت می‌پذیرد.  

مهرداد روحانی وزیری خاطرنشان کرد: وجود خط BRT  اتوبوس درون‌شهری که جهت رفاه حال مسافران و زائران شهر مقدس قم خدمات‌رسانی می‌کند، در این خیابان دارای اهمیت و نقش مهمی در باز کردن گره ترافیکی جهت رفاه تردد و دسترسی آسان مسافران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در این خیابان دارد.

وی از اجرای فاز نخست ایمن‌سازی این خط اتوبوس تندرو در سال جاری، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل این خیابان نبود زیرساخت‌های لازم است که با تلاش‌های سال‌های گذشته با اجرای پروژه‌های ترافیکی و عمرانی بخشی از این کمبود در حال رفع است و نیاز به زمان بیشتری دارد و در حال حاضر با توجه به این مشکلات می‌توان سطح ایمنی این خیابان را تا حد امکان بالا ببریم.

مدیر منطقه سه شهرداری قم از ایجاد سرعت کاه طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان و درخواست مکرر پلیس جهت ایمنی کاربران شبکه شامل عابر پیاده و سواره خبر داد.  

وی با بیان اینکه ایجاد سرعت کاه در مقابل سرپرستی بانک ملی ایران و همچنین در دونقطه قبل و بعد از خروجی پمپ‌بنزین این خیابان یکی از این اقدامات خواهد بود، اضافه کرد:آشکارسازی با نصب استاپر، تابلوها و علائم ترافیکی در این خیابان برای بالابردن ایمنی عابرین و تردد خودروها به‌زودی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RtPtI