رفتن به محتوای اصلی
۶ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰

تلاش شبانه‌روزی سایت البرز برای پردازش پسماند در ایام عزاداری/ تقدیر از مشارکت شهروندان و هیئت‌های مذهبی

مطلب بدون عنوان 1789
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: باتوجه به افزایش حجم پسماند در دهه اول محرم ساعت فعالیت سایت البرز را نیز افزایش داده‌ایم.

به گزارش شهرنیوز، سیدعبدالله میرابراهیمی با حضور در ستاد خدمات شهری شهرداری قم در میدان آستانه و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سازمان در حوزه‌های مختلفی ازجمله مدیریت پسماند، آموزش، فرهنگ‌سازی و ... فعالیت‌هایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در یک بخش فعالیت‌های اجرایی و بخش دیگر کنترل و نظارت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سازوکارهای ویژه‌ای برای ایام محرم اندیشیده شده است، مطرح کرد: یکی از مباحثی که از مدت‌ها قبل به آن ورود کرده‌ایم، بحث آگاهی به شهروندان درخصوص ظروف غذایی است که برای نذورات استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: در این عرصه در کنار ارائه آموزش‌های لازم، حدود 400 هزار ظرف پایه گیاهی تهیه شده و در میان هیئت‌های مذهبی توزیع شده است که باتوجه به تقاضای موجود در هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم فرهنگ‌سازی استفاده از این نوع ظروف در میان هیئت‌های مذهبی و مردم انجام شود، عنوان کرد: باتوجه به آثار مخربی که ظروف پلیمری برای محیط زیست دارند، تلاش داریم طی سال‌های آینده نیز استفاده از ظروف گیاهی را ترویج دهیم.

میرابراهیمی مشارکت شهروندان در بحث نظافت محیط شهر و حریم ایستگاه‌های صلواتی را مدنظر قرارداد و افزود: شهروندان و عزاداران حسینی با این مشارکت می‌توانند در عرصه همکاری با رفتگران و نیروهای خدمات شهری نقش آفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این عرصه بنرهایی با مفاهیم آموزشی در مواکب نصب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با این بنرها و تصاویر به خودمان و شهروندان یادآوری می‌کنیم که اگر همکاری خوبی با زحمت‌کشان خدمات شهری داشته باشیم، عزاداری‌ها و نذورات ما دوچندان مورد قبول درگاه الهی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه همچنین در مجاورت هیئت‌های  مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی مخازن کارتن پلاست به منظور جمع آوری پسماند نیز راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: با نصب این مخازن تلاش شده است، در سطح معابر زیرساخت‌های اولیه جمع آوری پسماند فراهم شود تا شهروندان نیز مشارکت لازم را در هنگام توزیع نذورات داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این همکاری در میان شهروندان و نیروهای خدمات شهری وجود دارد، یادآور شد: نتیجه آن نیز این شده است که خوشبختانه شهر از نظر نظافت باتوجه به حجم نذوراتی که در این ایام توزیع می‌شود، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از فعالین عرصه پسماند در پشت صحنه حضور دارند، بیان کرد: باتوجه به افزایش حجم پسماند در این ایام ساعت فعالیت سایت البرز را نیز افزایش داده‌ایم تا بتوانیم پسماند بیش از 700 تنی که به صورت روزانه تولید می‌شود را پردازش کنیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به فعالیت شبانه‌روزی که در حوزه جمع‌آوری، تفکیک و پردازش پسماند انجام می‌شود، نگرانی‌ها در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه تلاش کردیم با تفکیک و استفاده از ظرفیت پسماندهای خشک ارزش افزوده نیز ایجاد کنیم، ابراز کرد: از شهروندان تقاضا داریم در این حوزه نیز همکاری مطلوب را داشته و از ابتدا تفکیک ظروف نذری را داشته باشند.

انتهای پیام


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/l7NZ